Популярната платформа за видео стрийминг – Ustream, извади данни, които за пореден път показват тенденцията на замяна на кабелната телевизия с онлайн стрийминг, когато става дума за новини.
Близо 3,2 милиона американци са предпочели онлайн платформата пред телевизионните канали, за да станат свидетели на кацането на марсохода Curiosity на повърхността на Червената планета. Статистиките бяха оповестени от говорителя на Ustream Тони Ригинс, цитиран от Mashable.
По думите на Ригинс в пика на интереса към мисията на НАСА, в неделя вечерта местно време 500 хиляди потребители са посетили сайта едновременно, за да гледат приземяването. Ustream от своя страна е предавал както съдържание от канала с HDTV качество на НАСА, така и от камерите в контролната зала на Лабораторията за реактивни двигатели.
По други данни, за сравнение, едва 426 хиляди души са гледали кацането на Curiosity по „Си Ен Ен“. Другите големи мрежи – MSNBC и CNBC, отчитат още по-слаб резултат – съответно 365 и 106 хиляди зрители. Най-много потребители са следили Fox – 803 хиляди, но и това е нищожно число в сравнение със следилите интернет.
"Резултатите говорят за това колко са се усложнили социалните медия инструменти в мрежата в сравнение с година по-рано, и как потребителите адаптират новите технологиите, за да получат новини от онлайн източници като Ustream”, коментира Тони Ригинс.