Четири китайски банки, начело с Индустриалната и търговска банка на Китай (ICBC), бяха обявени за най-скъпите банкови бранда за тази година в доклад на лондонската консултантска фирма Бранд финанс. В него се посочва, че общата стойност на марката на китайските банки се е увеличила с 28% и е достигнала 407 милиарда долара, което е с над 100 млрд. повече от американските банки.
ICBC е една от единствените три банки с елитен рейтинг AAA+ тази година, чиято стойност на марката се е увеличила с 35% до 79,8 млрд. долара. Тя е следвана от Китайската строителна банка, Земеделската банка на Китай и Банк оф Чайна, чиито бранд бе оценен съответно на 69,7 млрд., 55 млрд. и 51 млрд. долара.
Главният изпълнителен директор на Бранд финанс Дейвид Хайг каза, че китайските банкови брандове се разрастват с изключително големи темпове, въпреки опасенията за забавяне на икономическия растеж и нарастващия протекционизъм в международната търговия. „Китайският пазар остава толкова обширен, че може да поддържа растежа на тези марки още много години, но тъй като те проявяват интерес към чуждите пазари, експанзията им вероятно ще се ускори", каза Хайг.
Според доклада, нарастващата средна класа и подкрепата на правителството допринасят за разрастването на китайските банки.