Най-големите световни автомобилни компании очакваха, че вътрешният пазар Китай ще бъде "златна мина", но стратегиите за износ на китайските производители скоро може да внесат сериозен смут на пазара, който да бъде залят от евтини автомобили. Опасенията се засилиха миналата седмица, когато бяха обявени данни, че за пръв път износът на китайски автомобили и надвишил вноса, съобщава Taipei Times. Износът достигна 135 000 единици през първите 10 месеца на 2005 г., със 7 000 повече от внесенитe.
Въпреки че производството на автомобили за износ от Китай все още е в начален етап на развитие и заема едва 2% от общото производство, китайските компании, като Geely Holding Group, Chery Automobile Co и Jiangling Motors Co залагат на агресивни стратегии за износ, които целят да конкурират глобалните играчи през следващите 20 години.
Очаква се до 2010 г. Китай да измести Япония от второто място на световен производител на автомобили.