280 милиона лева дължи БДЖ на доставчици и кредитори. Това съобщи в Горна Оряховица заместник-министърът на транспорта Камен Кичев. Министерството на финансите гарантира за 2010 година пълната субсидия, поискана за БДЖ, която ще бъде достатъчна, за да покрива заплатите, но е крайно недостатъчна, за да покрива натрупаните задължения, посочи още зам.-министърът.
Субсидията, с която в момента разполага компанията, заедно с реализираните приходи, могат да гарантират заплатите на хората до края на годината. Чужда одиторска компания ще направи пълен одит на финансовото състояние на БДЖ, посочи Камен Кичев.
Най-сериозната антикризисна мярка ще бъде промяната на административната структура в Централното управление. От шестнайсетте дирекции ще останат шест, а от петдесет и девет звена - двайсет и пет.
Министърът на финансите е запознат и с необходимостта от нова субсидия за покриване на възнагражденията до края на годината в Национална компания "Железопътна инфраструктура", допълни Кичев, цитиран от Dariknews.bg.
В Интернет има оферти за нерегламентирана продажба на крадени от БДЖ нафта за локомотиви и скрап. Всеки трябва да проумее, че по този начин крадем от себе си и закриваме собствената си компания, обясни още Кичев. Той добави, че в момента нова стратегия за развитието на жп-транспорта, която се подготвя със специалисти в бранша от Германия.
Стратегия за развитие на летището и възможностите за отдаването му на концесия обсъди зам.-министър Камен Кичев с ръководството на летище Горна Оряховица по-късно, същия ден.
Летището е от приоритетно обявените за концесия и ще бъде направено всичко възможно да се привлече инвеститорски интерес, каза Кичев. Той допълни още, че за развитието на летището е необходимо и изграждането на карго терминал, информира пресцентърът на МТИТС.