Интернет измамници са атакували клиенти на "УниКредит Булбанк", изпращайки им по електронната поща писма с фалшива информация. За това сигнализираха до БГНЕС пострадали от измамата. Те са изненадани от получените писма, защото са свикнали да бъдат уведомявани по телефона, каквато е общоприетата практика у нас.
След като са отворили писмата и са кликнали на посочения адрес пострадалите са попаднали на друга страница, а не на страницата на банката. Експерти отбелязват, че клиентите на финансовата институция са станали жертва на най-масово разпространената форма на фишинг.
Получили са писма, които са фалшифицирани така, че да изглеждат сякаш са изпратени от познат източник. Подобен тип атаки представляват заплаха за потребителите и може да има за цел събиране на информация, която да бъде използвана със злонамерена цел, предупреждават специалистите. БГНЕС потърси за коментар „УниКредит Булбанк“.
От там заявиха: "Поради зачестили сигнали от клиенти за получаване на съобщения по електронна поща от името на банката, изискващи въвеждане на имейл адреси, пароли, картови и лични данни, бихме искали да Ви обърнем внимание, че банката не изпраща подобен тип нотификации и искания за информация".
„Съобщението не е изпратено от банката и представлява злоумишлен опит за т. нар. „фишинг“ атака. Фишинг атаките имат за цел да съберат чувствителна клиентска информация, компрометирайки достъпа до интернет банкирането ви, вашата банкова сметка и карта. В случай, че сте получили подобно електронно съобщение, Ви молим да НЕ отваряте съобщението, прикачените файлове и съдържащите се в тях линкове“, предупреждават от финансовата институция.
При подобни случаи от банката препоръчват да се предприемат следните действия:
За вход в интернет банкирането, използвайте връзката от началната страница на банката и винаги се уверявайте в автентичността на страницата, като проверявате дали адресният бар е оцветен в зелено и адресът на страницата започва с https://
Браузърът, който използвате за банкиране, е препоръчително да е настроен на най-високото ниво на защита на данните Пазете в тайна и не запаметявайте в интернет браузъра вашите потребителско име и парола
Използвайте лицензиран антивирусен софтуер Редовно обновявайте използваната система с лицензиран и закупен софтуер
Променяйте паролата за достъп до пощата със сложна комплексна парола (големи и малки букви, числа и служебни символи, с не по-малко от 10 символа)
Промяната да се извършва регулярно, поне на три месеца УниКредит предлага и възможност за активиране/блокиране на вашите карти в реално време.
Отделно на сайта на банката са налични и допълнителни съвети за сигурност, с които ви препоръчваме да се запознаете. В случай, че сте отговорили на подобно съобщение, моля незабавно да се свържете с банката на 02/ 9337 333 или кратък номер 15333 от вашия мобилен телефон, или да се обърнете към вашия личен банкер.