Системата с базата данни за сметките за ток на ЕVN отново се срина в деня, в който дружеството започна да прекъсва неплатилите за миналия месец абонати. Клиенти с прекъснато захранване не могат за
платят, за да бъдат включени отново. Други, които са получили по половин час отсрочка, за да погасят задълженията, са сигнализирали в Дарик, че касите не работят в цял Пловдив.
Проблемът не е само в града, а на цялата територия на дружеството, обясни една от сътрудничките на горещия телефон 070010007. Колегите й са инструктирани да записват телефоните на клиентите,
чийто ток вече е спрян и искат да платят такса за възстановяването му. Те обещават до няколко часа да се обадят на потърпевшите, за да им кажат къде могат да внесат парите.
Прекъсването на нередовните абонати ще бъде преустановено, каза говорителят на ЕVN Крум Косев. Той обеща повече информация по-късно.
Вероятно сривът в електронната система на дружеството, който е втори за последните две седмици, е свързан с обединяването на базите данни на топлофикационното и на електроразпределителното дружество,
и двете – собственост на австрийската компания.