В сряда youtube разкри повече информация относно новия си предплатен абонаментен план, който се дискутира отдавна в медийното пространство. Той се казва YouTube Red и ще е отворен за закупуване от 28 октомври тази годината. Цената на пакета ще бъде 9,99 долара на месец и срещу тази сума абонатите на най-големия сайт за видео в света ще имат достъп до ексклузивно съдържание от създателите на съдържание с най-висок рейтинг в YouTube (сред които са PewDiePie, Lilly Singh и Fine Brothers), ще могат да използват услугата за музикален стрийминг и ще се освободят от всички реклами в сайта. От компанията коментираха, че пакетът YouTube Red ще позволи на потребителите да гледат видео офлайн и да слушат аудио материали докато браузват други мобилни приложения чрез Google Play Music и YouTube Music, който позволява персонализиране на плейлиста.
„Броят на потребителите, които закупуват пакети за премахване на реклами от страницата расте невероятно бързо. Това ни подтикна да предоставим на клиентите си повече избор и по-добра функционалност на услугите, които харесват“ коментира президентът на YouTube Робърт Кънкл, цитиран от списание Time. На сегашната си цена YouTube Red ще се конкурира с видео услугите Netflix, Amazon Prime Instant Video и Hulu, които предлагат подобни пакети.
Същевременно YouTube се конкурира и с услугата за качване на видео материали във Facebook. Клиентите на най-голямата социална мрежа в света гледат по 4 млрд. видео материала на ден в сайта на компанията, превръщайки се в един от най-популярните канали за разпространяване на видео. Кънкл изтъкна, че в YouTube има зрителска база от 1 млрд. души месечно, което превъща сайта в най-разпространения канал за гледане на видео материали сред потребителите на възраст между 18 и 34 години, с което компанията изпреварва всички кабелни мрежи в Съденинети щати.