Затягане на контрола над извършването на годишни технически прегледи на автомобилите и увеличение на санкциите при издаване на разрешителни, които не съответстват на техническата годност на превозното средство. Това предвиждат промени в Закона за движението по пътищата, които вече са внесени за обсъждане в транспортната парламентарна комисия.
Законопроектът е на Министерството на транспорта и предвижда още въвеждане на строги мерки срещу автомобилните инструктори. Предложените глоби за инструкторите и сервизите за годишни технически прегледи достигат до 5000 лева и отнемане на лиценз.
По думите на председателя на транспортната комисия в парламента Иван Вълков (ГЕРБ) промените се очаква да влязат в сила до края на март. Преди това настоящите проектотекстове ще бъдат подложени на сериозна обществена дискусия, на която ще бъдат поканени и професионални и обществени организации.
Те се отнасят до следните неща: до реда и начина, по който се дават свидетелствата за управление; до начина и реда, по който се извършват годишните технически прегледи на автомобилите; прави се една нова категоризация, която не е нова, а просто едно преподреждане на самите превозни средства и в зависимост от това възрастовата граница на съответните водачи, които имат право да придобият възможността да управляват такова МПС, да кажем за мотоциклет над определени кубици - след 18 години, за другите - 21 години и така нататък, за категориите за товарни автомобили и автобуси - на един по-късен етап да има възможност да ги придобиват, а не на 18 години, обясни Вълков.
Създават се и допълнителни категории за постепенно добиване на право за управление на леки и тежки превозни средства. Например, за да може лице да притежава документ за управление на ТИР, трябва задължително да е навършил 24 години, пише Dariknews.bg.