Кои български транспортни проекти влизат в TEN-T?

20.10.2011 | 09:33
по статията работи:
Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T) описва приоритетните европейски направления и възли е ги обвързва с последващо влагане на европари в развитието им
Кои български транспортни проекти влизат в TEN-T?
Прикачени документи

Трима български министри представиха вчера новите насоките за развитие на Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T), които по-рано Европейската комисия оповести официално. Освен това бяха представени и проектите, които ще се реализират у нас на базата на общоевропейския план.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, министърът по управление на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев и министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова представиха плана за развитие на съвместна пресконференция.

"На днешния ден Европейската комисия приема новите насоки за развитие на TEN-T и по този начин определя своите транспортни приоритети с хоризонти 2020, 2030 и 2050 година", посочи министър Московски.

Планирането на приоритетните европейски направления и възли е обвързано с последващо влагане на европейските средства в развитието им. Развитието на TEN-T е приоритет както в европейската, така и в националната транспортна политика, а географското положение на страната ни определя важното й място в тази мрежа.

Основните цели на Трансевропейската транспортна мрежа са да осигури трайна мобилност на хората и стоките в пространство без вътрешни граници. Приоритет също са безопасността, опазването на околната среда и конкуренцията. Цел е и засилването на икономическото и социалното сближаване, както и осигуряване на висококачествена инфраструктура при приемливи икономически условия.

Новата политика за развитие на Трансевропейската транспортна мрежа включва планиране на мрежата на две нива. Едното е т. нар. основна мрежа, която се състои се от най-важните международни връзки в ЕС. Второто ниво е т.нар. широкообхватна мрежа, която захранва и разпределя транспортните потоци от основната мрежа

През октомври 2011 г. в Брюксел бяха уточнени всички приоритетни направления в TEN-T мрежата, засягащи територията на България.

В Широкообхватната мрежа са включени 5 нови пътни отсечки, които до сега не фигурираха в TEN-T мрежата:

  • доизграждане на автомагистрала „Хемус";
  • скоростен път „Рила";
  • скоростен път I-2 Русе - Шумен;
  • скоростен път Варна - Дуранкулак;
  • път Пловдив - Рудозем.

Железопътните направления, предложени за включване в широкообхватната мрежа, обхващат всички основни железопътни трасета на България.

Предвижда се в широкообхватната TEN-T мрежа да бъдат включени и интермодалните терминали в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Лом, Драгоман, Свиленград и Горна Оряховица.

В областта на водния транспорт са обхванати морските пристанища Варна и Бургас, както и речното пристанище Силистра.

По отношение на летищната инфраструктура са включени 5 основни български летища - София, Бургас, Варна, Пловдив и Горна Оряховица.

Тези проекти са с период на изпълнение до 2050 г.

В Основната мрежа влизат всички досегашни коридори, както и пътното направление София - Велико Търново - Русе - Букурещ и железопътното направление София - Горна Оряховица - Русе - Букурещ. 

Проектите, които ще се реализират до 2020 година са следните:

1. Приоритетен проект 18 „Преодоляване на тесните места по р. Дунав" - 371,5 млн. евро.

2. Железопътен и интермодален транспорт:

  • жп линията Драгоман - София - Септември, включваща:

                           - Сръбска граница/Драгоман - София (43 km) - 133 млн. евро;
                           - София - Септември (101,5 km) - 1 081 млн. евро;

  • Пълно завършване на железопътен възел София - 310 млн. евро.
  • Приоритетен проект 22 Видин - Медковец - Мездра - София (223,1 km) - 2 677 млн. евро:

                          - Видин - Медковец (62,5 km) - 537 млн. евро;
                          - Медковец - Мездра (84,3 km) - 736 млн. евро;
                          - Мездра - София (76,3 km) - 1 404 млн. евро;

  • София - Перник - Радомир (48,8 km) - 360 млн. евро.
  • Интермодален терминал гр. Русе - 15 млн. евро.
  • Завършване на жп линията Пловдив - Бургас (вкл. и железопътен възел Бургас) - 85 млн. евро.

3. Автомобилен транспорт:

  • Автомагистрала „Струма" Лот 3 - 910 млн. евро.
  • Автомагистрала Калотина - София - 405 млн. евро.
  • Автомагистрала „Хемус" - 1 250 млн. евро:

                        - Ябланица - Велико Търново - 750 млн. евро;
                        - Велико Търново - Шумен - 500 млн. евро.

  • Автомагистрала „Черно море" - 450 млн. евро.
  • Видин - Ботевград- 330 млн. евро.
  • Русе - Велико Търново - 250 млн. евро.
  • Велико Търново - Маказа - 292 млн. евро.

Подробно описание на проектите може да видите в прикачения файл.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На тоз ден 15.03   44 г. пр.н.е. – Юлий Цезар е посечен от Марк Юний Брут и група римски сенатори по време на заседанието на Сената на Римската империя. 1493 г. – Христофор Колумб...