Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва кампания за проверка на офертите за 8 декември, съобщиха от пресцентъра на комисията. Председателят й Димитър Маргаритов уточни, че инспекциите обхващат и обявите на информационните табла в университетите.
Маргаритов отбеляза, че рисковете са по-големи, тъй като "студентите са млади хора, които по-еуфорично пазаруват и по-рядко купуват туристически пакети и почивки". "Когато информацията е оскъдна, цената е обективно невъзможно ниска, трябва да направят по-внимателна преценка и да не се предоверяват. Да се интересуват повече от детайла, дали в пакета са включени всички разходи за празнична вечеря или за евентуална съпътстваща програма", предупреди той.
Жалби във връзка с некоректни туристически оферти постъпват в КЗП целогодишно, като повече са по време на активен сезон. Оплакванията от услугите в този сектор обаче са едва около 5% от всички, постъпващи в комисията, обобщават от там.
Във връзка с подготовката на коледните и новогодишни празници председателят на комисията предупреди потребите да внимават и да съпоставят различните оферти. "Когато се обещава подарък към дадена покупка или стоки в подаръчен комплект, може да се окаже, че по-изгодно би било да си ги купят от друго място, без непременно те да са комплектовани или да има анонс за тяхната по-изгодна цена", даде пример той.