През миналата година Google Inc. спечели близо 1 млрд. щ. д., продавайки реклами на компании, желаещи да запознаят компютърните потребители с техните продукти. Редица големи компании от САЩ и Европа обаче започват да търсят правата си в съда, обвинявайки Google, че печели нелегално за сметка на техните марки и репутация.
От местния застрахователен гигант Geico до френската Louis Vuitton, голям брой компании наскоро започнаха съдебни дела с цел да спрат практиката на Google да продава рекламни места, свързани с търсенето на името или търговската марка на даден продукт. Според компаниите тази доходоносна практика погазва техните законови права и позволява на конкуренцията да привлича техни клиенти.
По думите на Стив Кацман, изпълнителен директор на American Blind and Wallpaper Factory Inc. с продажби за близо 100 млн. щ. д. годишно, компанията не е инвестирала милиони за утвърждаването на нейната марка, само за да гледа как Google продава рекламни места на конкурентите, които привличат клиенти, търсещи продуктите на American Blind and Wallpaper. Кацман добавя, че компанията му е кореспондирала близо година с Google, преди да пристъпи към завеждането на дело.
Докато за дълъг период от време Google отказваше на компании да публикува техни реклами в резултатите от търсенето на техните конкуренти, то през април пристъпи към смекчаване на политиката си с твърдението, че потребителите трябва да имат достъп до възможно най-широк обем от информация при търсенето он-лайн. /yahoo.com