Глобалните разходи на компаниите за ИТ аутсорсинг остават непроменени през настоящата година. Освен това не се очаква значителен ръст в близка перспектива, прогнозира в новия си доклад Computer
Economics.
През 2009 г. организациите, които ползват аутсорсинг услуги, са похарчили 6,1% от своите ИТ бюджети за тази цел. Миналата година делът на тези разходи се е увеличил до 7,1%. Според очаквания през
2011 г. разноските ще останат на същото ниво, предаде TechNews.bg.
Икономическата криза е способствала за ръст в разходите за ИТ аутсорсинг. Причината е стремежът на шефовете на компании да намалят максимално броя на служителите. Цел е и увеличаване гъвкавостта в работата с персонала.
Сега обаче пазарът в този сектор е в пауза. Затишието е обусловено от общата неопределеност на разходите за ИТ услуги по целия свят. Мениджърите на компании очакват признаци за подобряване на
икономиката, за да предприемат стратегически инициативи.
Предимствата на ИТ аутсорсинга се разглеждат основно в четири области. Те са - поддръжка на приложения, хостинг на приложения, управление на центрове за данни и мрежови операции. Въпреки отчетената
в момента тенденция, се отбелязва ръст в сегмента на SaaS услугите, т.е. софтуер като услуга.
Трите най-популярни аутсорсинг дейности са: интернет услуги и системи за електронна търговия, разработка на приложения и поддръжка на приложения. Те са лидери както по брой на организации, които ги
ползват, така и по обем на работата.
Най-много се съкращават разходите благодарение на аутсорсинг на службите по поддръжка. Според 51% от организациите, които изнасят тази дейност навън, е отбелязано значително намаление на издръжките.
ИТ сигурността от друга страна има най-голям потенциал за подобряване на качеството в резултат на аутсорсинг.