Консумацията на безалкохолни напитки намалява

20.07.2009 | 15:16
по статията работи:
Потреблението на безалкохолни напитки е намяло с 5% през второто тримесечие на годината
Консумацията на безалкохолни напитки намалява

Спад в консумацията на безалкохолни напитки продължава и през второто тримесечие на 2009 г., съобщават от Българската стопанска камара (БСК). Общото потребление на напитки за трите месеца е намаляло с 5% или с 27 милиона литра в сравнение със същия период на предходната година. За полугодието то се равнява на 755 милиона литра, а това е с 39 милиона литра по-малко от 2008 г.

В отделните групи потреблението за полугодието е следното:

  • При бутилираните води то е с 4% по-ниско или 13 млн. литра под постижението през миналата година. Намаляло е потреблението във всички групи бутилирани води - при натуралните минерални води с 2%, при газираните води с 9%, при водите в 19,5 л. галони с 9%.
  • По-ниски с 4% за полугодието са продажбите на газирани напитки. Това означава, че българският потребител е консумирал в по-малко от същия периода на 2008 г. 14 млн. литра. Намалена консумация се отчита при всички видове газирани напитки с изключение на напитките "лайт", ръстът при които е 24% в сравнение с полугодието на миналата година
  • При негазираните напитки - с ниско плодово съдържание, разтворими и разреждащи се, потреблението за първото полугодие е намаляло общо с 8% или с 7 милиона литра. В тази група напитки единствено при разтворимите прахообразни напитки се отчита ръст от 4%.
  • Намаляло е търсенето на натурални плодови сокове и нектари с 12%. Това е с близо 5 млн. литра по-малко от предходната година.
  • Консумацията на напитки от групата "енергийни & спортни" е намаляла с 14% за полугодието.

Напитките от групата "Студен чай" са единствените, при които се отчита сериозен ръст от 19% за полугодието.

Резултатите от консумацията на безалкохолни напитки през първото полугодие показват, че кризата е оказала сериозно върху поведението на българския потребител. Въпреки че цените на безалкохолните напитки като цяло се запазват на равнището от миналата година, свиването на семейните бюджети, увеличаващата се безработица и слабия туристически сезон дават своето отражение.

Ако тази тенденция се запази бранша като цяло ще отчете в края на годината спад в продажбите с около 2%. Това ще задържи потреблението на глава от населението на равнището от 2008 г., тоест около 242 литра.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 25.03   708 г. – Константин е избран за папа. 717 г. – Лъв III е коронясан за византийски император. 1306 г. – Робърт Брус става крал на Шотландия. 1655 г....