С 5 на сто е спаднала консумацията на безалкохолни напитки в България до средата на 2009 г. спрямо предходната половин година. Това съобщи пред Агенция „Фокус" председателят на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България инж. Милчо Бошев.
„За шестте месеца общото потребление е с 5% по-малко в сравнение с миналата година. Това е около 39 млн. литра по-малко като количество. Тенденцията е такава, че почти всички категории напитки имат отрицателен знак - това се отнася и за газираните напитки, и за бутилираните води, и за плодовите сокове и нектари", обясни той.
От бранша очакват, че тази година ще завършат на минус заради кризата, освен ако през летните месеци не е станало някакво чудо, коментира инж. Бошев. Той допълни: "Едва ли три месеца могат да компенсират онова, което е загубено през първите шест месеца на годината"
Кризата дава отражение върху потреблението на българския потребител заради свиването на семейните бюджети и страха от увеличаваща се безработица, смятат от асоциацията. От сектора очакват спад в потреблението и заради очаквания слаб туристически сезон.
„Фирмите се оплакват от високите лихви по кредитите. Нашият бранш е сравнително обновен през последните 10 години, в който бяха инвестирани над 450 млн. евро в нови предприятия, мощности и технологии", завърши Бошев.