През 2011 година консумацията на бира в България е 69 литра на глава от населението. По този показател страната ни е на 17-о място в Европейския Съюз. Общият обем на българския пивоварен пазар през 2011 г. е 5 100 000 хектолитра, което ни отрежда 14-а позиция сред страните от ЕС.
Споре данните, които бяха изнесени в края на месец юли миналата година, през 2010 г. консумацията на бира е била по 67 литра на глава от населението. Тя е намаляла в сравнение с периода 2007-2008 год., когато е възлиза на 73-74 литра.
В сравнение с предходните години през 2011 година вносът на пиво значително се повишава и по данни на Националния статистически институт (НСИ) достига 300 000 хектолитра. Според експерти от бранша тази тенденция ще продължава, информират от Съюза на пивоварите в България .
През първите 5 месеца на годината са били продадени 1,84 млн. хектолитра бира. Запазва се тенденцията потребителите да се насочват към по-достъпни марки и разфасовки пиво от магазинната мрежа, за сметка на консумацията в заведенията. Това е характерно не само за България, но и за другите Европейски страни. Традиционно най-висок е делът на продажбите в стъклени бутилки в т.нар. "студен пазар".
През лятото 16% от пълнолетните българи пият бира поне веднъж дневно, 20% - три-четири пъти седмично, а 13% - веднъж седмично. За първа година Бургас е с най-висока честота на
консумация на бира, следван от Русе, Монтана и Плевен. Това става ясно от данните на компания за пазарните проучвания Ipsos.
Лятното оживление на бирения пазар се дължи не само на традиционно високата консумация на пиво в периода май – септември, но и на новите марки и видове бири, които се появиха през последните
месеци. През тази година хит са бирените миксове - комбинация от фруктов сок и пиво, известна като радлер, отчитат от Съюза на пивоварите.