Корпоративната социална отговорност е инвестиция за бизнеса, а не разход

07.07.2009 | 14:54
по статията работи: econ.bg
Представители на различни организации обсъдиха социалната отговорност, поемана от бизнеса, и предизвикателствата в условията на криза
Корпоративната социална отговорност е инвестиция за бизнеса, а не разход

Корпоративната социална отговорност е инвестиция, а не разход. Внедряването й като част от политиката на компанията, разбира се, е разход за бизнеса и е много трудно в условията на криза да се намерят средства. Трябва обаче да се държи сметка, че корпоративната социална отговорност надгражда стойността на компанията. Това коментира Ралф Реш, гл. секретар на Европейския център на работодателите и предприятията, представящи услуги от общ интерес, при откриването на конференцията „Предизвикателствата пред корпоративната социална отговорност", която се проведе днес в София.

„Социалната отговорност зависи от много фактори и достъпът до средства е само един от тях", допълни Реш.

В кризата първичното е корпорацията, обаче изтъкна Румен Радев от European Issuers - паневропейска организация, представяща интересите на повечето публични компании в Европа. В условията на икономически трудности е важно да се запазят добрите служители, да се въведат практики, което при излизането от кризата ще подпомогне доброто позициониране на компанията. „Така че корпоративната социална отговорност трябва да бъде доброволна концепция, а не да се вменява. Не трябва да има допълнителни регулации за бизнеса в това отношение", допълни още той.

Кризата е възможност за бизнеса и организациите - да видим къде грешим и да вземем решение за бъдещето", допълни Бен Дейвис от CSR Europe. Той изтъкна, че едно от най-важните неща, които носи корпоративната социална отговорност, е доверието. В условията на криза има драстичен спад на доверието към бизнеса - в глобален аспект понижението е с 62%. В САЩ спадът на доверието в бизнеса е повече от 80 на сто. „Нещо повече - с 50% намалява доверието във всички социални институции. Става въпрос за правителство, медии, неправителствени организации и политически лидери", допълни Дейвис. Затова е особено важно бизнесът и организациите да работят заедно за създаването на по-отговорна икономическа среда.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 18.04   1506 г. – Започва строителство на базиликата Свети Петър в съвременния и вид. 1599 г. – Испанският крал Филип III Испански се жени за австрийска ерцхерцогиня...