Корпоративната социална отговорност е инвестиция, а не разход. Внедряването й като част от политиката на компанията, разбира се, е разход за бизнеса и е много трудно в условията на криза да се намерят средства. Трябва обаче да се държи сметка, че корпоративната социална отговорност надгражда стойността на компанията. Това коментира Ралф Реш, гл. секретар на Европейския център на работодателите и предприятията, представящи услуги от общ интерес, при откриването на конференцията „Предизвикателствата пред корпоративната социална отговорност", която се проведе днес в София.
„Социалната отговорност зависи от много фактори и достъпът до средства е само един от тях", допълни Реш.
В кризата първичното е корпорацията, обаче изтъкна Румен Радев от European Issuers - паневропейска организация, представяща интересите на повечето публични компании в Европа. В условията на икономически трудности е важно да се запазят добрите служители, да се въведат практики, което при излизането от кризата ще подпомогне доброто позициониране на компанията. „Така че корпоративната социална отговорност трябва да бъде доброволна концепция, а не да се вменява. Не трябва да има допълнителни регулации за бизнеса в това отношение", допълни още той.
„Кризата е възможност за бизнеса и организациите - да видим къде грешим и да вземем решение за бъдещето", допълни Бен Дейвис от CSR Europe. Той изтъкна, че едно от най-важните неща, които носи корпоративната социална отговорност, е доверието. В условията на криза има драстичен спад на доверието към бизнеса - в глобален аспект понижението е с 62%. В САЩ спадът на доверието в бизнеса е повече от 80 на сто. „Нещо повече - с 50% намалява доверието във всички социални институции. Става въпрос за правителство, медии, неправителствени организации и политически лидери", допълни Дейвис. Затова е особено важно бизнесът и организациите да работят заедно за създаването на по-отговорна икономическа среда.