Обяснете ми защо не би трябвало да третираме "Фейсбук" като монопол - с този въпрос лидерите на групите в Европейския парламент се обърнаха към Марк Зукърбърг по време на неговото изслушване в Брюксел преди дни.
Той посочи, че потребителите имат на разположение много други средства за комуникация - но някои от тях са негово притежание, което на практика поставя в ръцете му основния канал за общуване на огромен брой хора по света. Дали компанията му е монопол и дали трябва да се вземат мерки срещу нея, остава под въпрос. Безпспорни са само данните - "Фейсбук" е най-влиятелната социална мрежа на света.
Той е водещ в 152 от 167 анализирани държави, показва анализът на италианския маркетинг специалист Винченцо Косенца, позоваващ се на информация от "Алекса" и "Симилър уеб". Мрежата на Зукърбърг има трима основни конкуренти - руските "Вконтакте" и "Одноклассники" и QZone в Китай. В Иран, заради държавната цензура по отношение на "Фейсбук", първото място се държи от "Инстаграм", който също е собственост на Зукърбърг.