Кризата засегна сериозно телекомите у нас 1 2

10.05.2012 | 14:42
по статията работи: Елица Елефтерова
Въпреки това се увеличават ползвателите на интернет услуги
Кризата засегна сериозно телекомите у нас
Снимка: Sxc.hu

Първите три месеца от 2012 г. бяха изключително тежки за телекомуникационния сектор в България заради продължаващия спад в потреблението и свиващите се доходи на населението. Поради засилената конкуренция и все по-голямото насищане на пазара, където проникването на мобилните услуги е над 150%, цените на дребно на услугите продължиха да намаляват, най-вече в корпоративния сегмент.

70.9% е ръстът на потребителите на мобилен широколентов интернет на М-Тел за първото тримесечие на 2012 г. на годишна база. Приходите на компанията намаляват с 13.1% до 115.9 милиона евро. Това отчитат финансовите резултати на компанията-майка Telekom Austria Group за първата четвърт на тази година. Клиентите на телекома наброяват 5.4 милиона души.  

Във фиксирания бизнес Мобилтел е увеличила клиентската си база с 33.8% до 132 600 абонати. Компанията е намалила оперативните си разходи от 1.2 милиона евро, които са компенсирали допълнителните разходи, възникнали от консолидацията на придобитите през февруари 2011 година фиксирани оператори.

Същеврменно приходите на Globul за първото тримесечие на годината достигнаха 96,7 милиона евро или с 0,3% повече от същия период на 2011 г. Ръстът е благодарение на повишението в приходите от услуги и продажби на мобилни телефони, показаха финансовите резултати на компанията за първите три месеца на годината. Към края на тримесечието, общият брой на клиентите е почти 4,4 млн., което е увеличение от 10,8% на годишна база.             
          
Приходите от услуги са се увеличили с почти 1% като спадът в постъпленията от корпоративния сегмент е изцяло компенсиран от по-добрите приходи от фиксирани услуги и услуги за мобилен пренос на данни.
             
Приходите преди данъци, такси, лихви и амортизации за първото тримесечие на годината обаче са паднали с 9,7% спрямо същия период на 2011 г., докато съотношението на приходите пред данъци, такси, лихви и амортизации като процент от общите приходи бе с 3,8 процентни пункта по-ниско.
             
Клиентите на договор на компанията се се увеличили с 15,5% до 2,7 милиона и към края на март 2012 г. представляват 61% от общия брой клиенти. През първите три месеца на годината, броят на абонатите на фиксираните услуги също продължава да се увеличава и към края на периода те наброяват над 200 000.

Сериозен ръст се отчита и при услугите за мобилен пренос на данни, като броят на абонатите на тези услуги през първото тримесечие на годината е почти три пъти по-голям в сравнение със същия период през 2011 г.
             
Средното месечно потребление на клиентите на компанията също продължава да расте и достига 153 минути на месец или с близо 4% повече от същия период на миналата година, докато средният приход от един потребител на Globul е 13,60 лв. или с 8,8% по-малко от 2011 г.

Днес станаха известни и данните за това кои са най предпочитаните брандове, при избор на 3G мрежа. Мобилният интернет през дейта карта се използва ежедневно от 71% от потребителите на услугата, като повечето от тях го използват по няколко пъти на ден.

Основната причина за хората да се свързват с мрежата е за проверка на електронната поща, търсене на конкретна информация, общуване в социалните мрежи и чат.  Най-висока честота на ползване на 3G-дейта услугата се регистрира сред младите до 34-годишна възраст.

Основните компании, които предлагат мобилен интернет са Мтел, Глобул и Виваком. Виваком има най-голям брой потребители на 3G-мобилни интернет карти и е най-разпознаваема сред клиентите на този вид услуги. Глобул е с най-голям дял на предплатени дейта карти в сравнение с останалите оператори.

Най-важните характеристики за потребителите на мобилен интернет са качеството на връзката, доброто покритие и скоростта. Според направения анализ най-силно влияят върху цялостната оценка на удовлетвореността скоростта на мобилния интернет, качеството на връзката, цената и разнообразието на тарифните планове.

Най-висока обща оценка получава 3G-услугата на Виваком, следвана от тази на Мтел и Глобул.

Резултатите са част от национално изследване на агенцията за пазарни проучвания Асмарт на пазара на мобилни интернет услуги през дейта SIM-карти, публикувано днес. Проучването е проведено в началото на април 2012 г.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари 3
Подреди по: Най-нови | Най-стари

Chavdar Mladenov 17.05.2012 | 15:27
Мобилният интернет на Мтел наистина е качествен, затова не се учудвам, че има ръст на потребителите от близо 71% за първото тримесечие тази година.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...