През 2009 г. покупките на органични продукти в Италия отбелязаха покачване от 6.9%, повече в сравнение с вече наблюдаваното увеличение от 5.2% през 2008 г. Това показа проучване на Instituto di Servizi per il Mercato Agricolo Alimentare (Институт за услуги към селскостопански пазар за храни - ISMEA).
Най-добро представяне на пазара в органичния сектор имат плодовете и зеленчуците - стойността на продажбите се увеличава с 26.6% увеличение. Добър ръст имат и продажбите на яйца (+21.8%), докато покупките на напитки и хляб (както и заместителите им) нарастват с по-малък темп (съответно с 5.7% и 8.7%). При млечните продукти пък дори има спад на продажбите от 1.9%.
Органичните чай, кафе, бисквити и сладкиши записват понижение на продажбите от 2.7%, за пастата и ориза то е от 2%, а продажбите на олио и зехтин са с 3.3%, по-слаби спрямо предходната година. Купуват се и по-малко органични бебешките храни - продажбите им намаляват с 15.7%.
Продажбите на органични продукти са концентрирани основно в северните части на страната. Повече от 70% от продажбите на вътрешния пазар са се извършили именно в северна Италия (43.1% в северозападна и 27.9% в североизточна Италия), докато в централната част на страната, включително и Сардиния, както и в южната част има съответно 21.6% и 7.5% от общите продажби.
Най-голям ръст на продажбите на органични продукти има в хипермаркетите в страната - увеличението е от 14.7%, Значително по-малък е ръстът на продажбите в супермаркетите - едва 1.5 %.