Финансовата криза сваля цените на автомобилите втора употреба до реалните им стойности, коментираха за БТА автотърговци. Преди икономическата криза за кола, внесена от чужбина, се печелеше по около 2000 евро, а в момента не повече от 500 евро, оплакват се те. Сега основно се внасят коли по поръчка. На евентуалния купувач се предлагат няколко оферти от Интернет, той си избира, дава парите и до една седмица автомобилът му е докаран.
След това за регистрация в КАТ и за български номера се заплаща около 100 лева. Новият собственик трябва да приготви и 200 лева за задължителната застраховка "Гражданска отговорност", която зависи
от кубатурата на автомобила. Почти толкова ще се бръкне купувачът и за екотакса, без която не може да се регистрира автомобилът в КАТ. Колкото е по-стара колата, толкова по-голяма екотакса събира
държавата.
В момента автоборсите са задръстени със стари коли. Това съобщи Dariknews.bg, позовавайки се на информация на БТА. Цените ще продължат да падат,
защото предлаганите автомобили са с пъти повече от купувачите, коментира търговец, който внася коли от Германия.
В момента желаещите да карат старо БМВ на около 10 години могат да си го закупят за между 3200 до 6500 лева в зависимост от състоянието на колата. Най-търсените в момента автомобили са "Фолксваген Голф", "Опел Астра", "Форд Фокус", "Пежо 307" и "Рено Меган". "Опел Астра" на между 13 и 18 години може да се купи за около 1000 - 1500 лева. Произведените през 2000 - 2002 година се търгуват за около 4000 - 5000 лева.