До дни стават ясни мерките, които ще предприемат в БДЖ, за да бъде оздравена компанията, обясни пред БНТ служебният министър на транспорта Кристиян Кръстев. Според него, за да се подобри
състоянието в сектора са необходими добре обмислени стъпки.
На този етап задълженията на националния железопътен превозвач са 716 милиона лева. След среща с тримата най-големи кредитори е постигнато споразумение те да получат ежедневен достъп до информация
за състоянието на дружеството.
Сделката с турските вагони е била забавена. Следващата седмица страната ни ще получи разрешение от ЕС композициите да тръгнат по българките жп линиите.
Кръстев посочи също, че българските железници нямат само дългове, но суми, които им се дължат. Компании от Македония и Сърбия дължят на БДЖ десетки милиони. Министърът уточни, че са предприети
стъпки за възстановяването на дължимото.
Кръстев определи като ползотворна срещата с кредиторите на холдинга, проведена вчера. По думите му се работи по различни варианти за оздравяването на компанията. Единият е продажбата на "Товарни
превози", преструктурирането на БДЖ и рефинансиране на дълга на холдинга, съобщава iNews.bg. По думите на министъра нито един кредитор не би искал фалит на компанията. Според него това би се
случило само, ако дружеството е в абсолютна невъзможност да съществува.
Кръстев посочи също, че с кредиторите се разговаря за размяна на обезпечения. Той уточни, че съдът е отхвърлил подобна процедура, като в замяна се били предложени акции на "Товарни превози". Той добави, че ще се работи за добна замяна, като основната й цел е да не се затруднява приватизацията на "Товарни превози", чиито активи в момента са замразени.
Също така страната ни очаква нотификация от страна на ЕК, за да бъде отпусната държавна помощ на БДЖ.
Кръстев коментира и твърденията на сегашното ръководство на железниците, че са намалили дълговете на холдинга. Той призова шефа на съвета на директорите Владимир Владимиров да не говори глупости.
Според министъра намаляването на задълженията на компанията е станало чрез съкращенията на 2000 души, които съдът сега връщал един по един на работа.
Кръстев съобщи, че в момента тече ревизия на пощите. Министърът на транспорта добави, че всяка една оптимизация на дружеството ще мине през съкращения на персонала. Това обаче нямало да се случи,
без да бъдат оценени социалните ефекти.