Най-голямата част от оплакванията на българите като потребители – 80%, са от некачествени услуги. Това каза европейският комисар по защита на потребителите Меглена Кунева, която беше изслушана в
парламентарната комисия по европейските въпроси, предаде Агенция “Фокус”. Българите са недоволни от сметките си за ток и парно, пътуванията си със самолет, застраховки, проблеми с мобилните
оператори, проблеми с гаранции за мобилни телефони или автомобили.
„Основните причини за потребителските оплаквания са в областта на електроенергията. Показанията във фактурите надвишават тези от електромера –такива са 42% от жалбите на българите. Неудобството от
тримесечното отчитане е 25% от жалбите, посочи Кунева.
Тя обясни, че от началото на годината е започнала да работи по този казус с ДКЕВР, като се е опитвала да убеди ЕРП-тата да променят своята практика, да им се даде възможност за саморегулиране, но
това не стана. „Дали въвеждането отново на едномесечната сметка от комисията е правилно – оставям на хората като коментар, но за мен като човек, правещ тази политика на европейско ниво е много важно
това, което регулаторът посочи като причина – оплакванията на гражданите”, обясни комисар Кунева.
Това според нея е добра отправна точка. Когато 80% от жалбите на хората са против тримесечното отчитане – ние трябва да сменим политиката, коментира тя.
Това е силен сигнал за бизнеса, че е по-добре те да имат активно поведение, преди регулаторът да се намеси, каза още тя.
Кунева посочи основните причини за потребителските оплаквания в областта на топлоснабдяването: 59% касаят дялово разпределение, начисляване на суми при напълно спряно топлоподаване, начисляване на
суми за две помещения и др. Останалите жалби касаят изравнителни сметки и смяна на фирма за дялово разпределение и неясни сметки, посочи тя.