През следващата седмица БДЖ ще обявят обществена поръчка за надграждане на системата за онлайн резервации и билетоиздаване, каза в директорът на „Холдинг БДЖ” ЕАД Християн Кръстев.
„Първоначално надградената система ще обхваща всички влакове и гари в страната. Чрез нея клиентите ще имат възможност да закупуват онлайн всички видове превозни документи – абонаментни карти, групови билети и др.“, заяви Кръстев в интервю за агенция „Фокус“.
Системата ще дава и информация за движенето на влаковете, в т.ч. и евентуални техни закъснения, за които клиентите могат да се информират както в гарите, така и на официалния интернет сайт на компанията.
Други предимства на системата ще бъдат автоматизирането на голяма част от дейностите, които в момента нашите служители извършват ръчно, както и получаването на детайлна маркетингова и статистическа информация на базата на която да се вземат оптимални управленски решения
На втория етап от разработката на системата ще се обхванат и международните билети, като тя се интегрира със системите на другите железопътни администрации.
По думите му обаче все още е рано да се правят обобщаващи изводи за намаляване на безбилетните пътувания около месец и половина от въвеждането в редовна експлоатация на пилотния проект, при това с ограничен обхват от 12 влака.
„Но при надграждането на системата и достигане до пълната й функционалност относно билетите за пътуване в цялата страна, съм убеден, че това ще се случи. Особено, след реализиране на продажбата на билети на място във влака от кондукторите с преносими компютри. По този начин ще имаме едно бързо и точно издаване на билетите от преносимия компютър, като се спестява и процедурата за писане на ръка на хартия по време на движение на влака”, посочи Кръстев.
Точна стойност на проекта и крайни срокове за цялостната му реализация и отделните негови етапи, ще могат да се посочат след като приключи процедурата по ЗОП, каза още Християн Кръстев.