Курортите ни мръсни и без информация за местните забележителности

07.09.2009 | 15:21
по статията работи:
1200 туристи са дали мнението си в анкета. На семинар обсъдиха развитието на отговорния туризъм
Курортите ни мръсни и без информация за местните забележителности

Нуждите на туристите все още не са напълно задоволени от туристическата индустрия в България. Туристите се оплакват от наличието на множество боклуци, липсата на достатъчно информация за българската култура и местните забележителности и малкото предложения за екскурзии сред природата. Това показват резултатите от социологическо проучване на тема: "Готови ли сме, искаме ли и можем ли да развиваме отговорен туризъм?". Резултатите бяха представени от Българския форум на бизнес лидерите в Евксиноград. Анкетата е направена в 18 български летни курорта сред 1200 туристи, хотелиери, служители и местни жители. Целта е да се установят техните практики, мнения и опит по отношение на социалния, икономическия и екологичния ефект от развитието на туризма.

Две трети от анкетираните считат, че природата около летните курорти не е достатъчно запазена, а повече от половината запитани туристи са готови да платят повече за престой в екологично отговорен курорт.

Анкетираните местни жители по българското Черноморие очакват туристическите обекти да подобрят услугите, които предлагат, съоръженията и маркетинга и да полагат повече грижа за опазване на природата.

От общинските власти се очаква да насочат повече усилия в изграждането на по-добра инфраструктура и прилагането на по-строг контрол върху строителството.

Резултатите от проучването сред работодателите и служителите по Черноморието сочат, че методите на работа са неясни що се отнася до вътрешните правилници и отношението към заетите в туризма.

Семинарът „Готови ли сме, искаме ли и можем ли да развиваме отговорен туризъм?" събра на една маса представители на туристически агенции, хотелиерския бизнес, НПО и академичната общност. Всички споделиха виждането, че развитието на отговорния туризъм е важна предпоставка за подобряването на туристическите продукти в България. Предстои да се вложат много усилия за обучението на персонала, практики за мотивиране и задържане на кадрите, природо-съобразно благоустройство на курортите и по-ефективно рекламиране на България, като привлекателна туристическа дестинация.

Дискусията по въпросите на отговорния туризъм ще продължи в семинар, който ще се проведе в София на 11 ноември - Световният ден на отговорния туризъм. Семинарите се провеждат в изпълнение на проекта „Корпоративна социална отговорност в туристическата индустрия в България - фактите и бъдещето", по инициатива на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ) и с финансовата подкрепа на Европейската комисия.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 11.11   307 г. – Лициний става римски император. 1572 г. – Датският астроном Тихо Брахе открива свръхнова в съзвездието Касиопея. 1611 г. – Сключен е...