Огромен проблем на София е, че до 2007 година никой не е работил по изграждането на регистър или кадастър за подземната инфраструктура. Това според столичния кмет Йорданка Фандъкова създава допълнителни пречки и забавяне при ремонтите и изграждането на нови обекти в столицата.
Елементи от всички инфраструктурни проекти, които се изпълняват на територията на столицата от 2007 г. насам, попадат в подобен регистър. Подземните части от вече изпълнените проекти обаче, които не са включени в кадастъра, няма как да се добавят към него.
Фандъкова посочи като пример забавената работа по един от шестте канализационни колектора от Водния цикъл на София, който се изпълнява по програма ИСПА: „Когато се копае, дори и в момента на бул. "Гоце Делчев", където се изгражда Десният перловски колектор, се появяват изненади - водопровод, канал, което веднага изисква някаква промяна в проекта. Това ни затруднява изключително много", оплака се Фандъкова.
Самата програма ИСПА е имала забавяне през годините и дори е имало опасност да се загубят пари по нея. Основен бенефициент на тази програма е Министерството на околната среда и
водите (МОСВ). „Заедно с тях направихме един общ екип, за да можем да изградим булеварда след разкопаването. Имаше забавяне с няколко месеца, които и в момента не можем да наваксаме",
посочи Фандъкова.
Общината е задължила изпълнителите да затварят поетапно пътищата, за да не се запушва трафикът от и към околните квартали. Така например, за да се минимизира
неудобството за хората, за един от ремонтите е работено първо по ул. „Бяла черква", след това по бул. „Петко Тодоров" и накрая по бул. „Гоце Делчев".
Фандъкова увери, че държи на сроковете за изпълнение на проектите. В момента фокусът на кметското внимание е съсредоточен върху реализирането на ремонта на моста
"Чавдар", където по думите й също има закъснение и притеснение за хората, но пък се виждат и резултатите.
До края на месеца кметът очаква бул. "Ломско шосе", част от който е затворен заради изграждането на метрото, да бъде изцяло отворен, стана ясно още днес.