Нито един инвеститор не проявява интерес към концесия на летищата Горна Оряховица, Пловдив и Русе, както и към стопанисването на жп гари. За това призна вчера зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев. Единственият позитивен опит на правителството с концесиите на инфраструктура е за бургаското пристанище, което се стопанисва от параходство "Български морски флот", посочи още той.
Добри новини има за теснолинейката до Пирин Септември-Добринище, към която интерес проявяват немски инвеститори с намерението да я превърнат в туристическа атракция. Германците вече събирали данни за броя на пътниците и обема на товарите по линията, пише в днешния си брой вестник "Сега".
Скоро ще бъдат открити процедури за пристанищата Русе, Лом и Варна. Портът в морската ни столица най-вероятно ще бъде отдаден изцяло, а русенският - на три части. Концесионната процедура за пристанище Лом ще тръгне за втори път, след като първата се провали заради съдебни спорове между кандидатите - фирми на предприемачите Васил Божков и Христо Ковачки.
МТИТС вече е запитало Европейската инвестиционна банка и Кувейтския фонд за арабско икономическо развитие дали може да даде ход на концесионната процедура за летище София преди изплащането на заемите, с които се построи терминал 2. Към края на 2010 г. неизплатени бяха около 80 млн. лв.
Нов терминал на софийското летище няма да се строи. В момента терминал 1 използва около 60% от капацитета си, а терминал 2 - 75%. С изграждането на две нови пътеки за рулиране и нови ръкави на терминал 2 капацитетът на аеропорта ще се качи с нови 40% пресметна Кичев. Всъщност основен ремонт на терминал 1 и козметични промени по терминал 2 ще са основните задължения на частния стопанин на летището.
Модернизацията на жп линията София-Видин вероятно ще се прави на етапи, защото е скъпа, а няма достатъчно средства, обясни от своя страна министър Ивайло Московски. Превръщането на влаковата линия до Дунав мост (с дължина 222.5 км) ще струва към 2.5 млрд. евро. Сега пътуването от Видин до София отнема 5.5 часа, идеята е времето да бъде съкратено на 2 часа и 20 минути, поясни министърът. По новото трасе товарните влакове ще се движат със 120 км в час, а пътническите - с до 160 км/ч.
Московски отчете, че по оперативна програма "Транспорт" вече са изплатени почти 404 млн. лв., което е повече от 10% от целия й бюджет. Най-много пари са отишли за изграждането на столичното метро.