Лобистка асоциация нападна лобистка компания за неетично поведение

24.03.2010 | 15:42
по статията работи: econ.bg
EPACA се жалва за нарушение на лобистки кодекс. В оплакването е намесено и името на България.
Лобистка асоциация нападна лобистка компания за неетично поведение

 

Европейската асоциация за публични консултации (EPACA), която представя компании, лобиращи пред европейските институции, заведе дело срещу базираната в Холандия Corporate Europe Observatory (CEO). Обвинението е в нарушаване на три различни правила на европейския „Кодекс за поведение на представителите на общи интереси”, пише EUobserver.

Накратко жалбата гласи, че CEO, която се определя като лобистка компания, въпреки че лобира срещу лобисти, е замесена в „неетично поведение и умишлено е предала непълна информация за лобисткия регистър на ЕК”. Според EPACA един от служителите на CEO е излъгал Burson-Marsteller, един от членове на самата EPACA. Той е претендирал, че е журналист, а всъщност е извършвал детективска дейност за CEO. Това е в пряко нарушение на член 1, член 3 и член 5 на Кодекса за поведение на представителите на общи интереси.

„Най-малкото, което можеш да очакваш от предполагаема прозрачна организация (вписана в лобисткия регистър на ЕК), е самата тя да е прозрачна”, коментира председателят на EPACA Жозе Лалум.

От СЕО обясниха, че човекът действително е журналист на свободна практика, който е работил по проект за разследване на лобиране от името на правителства, обвинени в неморални практики. В частност CEO се опитвала да разбере кои компании в Брюксел лобират от името на правителствата на Шри Ланка, България, Ботсвана. За България въпросите са били зададени към лобистката консултантска фирма Burson-Marsteller и по точно към австрийския й клон Dr Hoheger Communicazionsberatung. Целта на питането е била да се разбере дали те още лобират за интересите на София, както се твърдеше в австрийската преса преди две години.

Случаят е типична черна дупка по отношение на лобизма, тъй като лобистките фирми претендират, че не лобират от името на държави, а са свързани с тях като „държавен бранд”.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...