По време на на публичната дискусия на тема: "Приложение на системи с отворен код в държавната администрация" министърът на държавната администрация и административната реформа Николай Василев очерта основните задачи, стоящи на дневен ред пред МДААР. Те са както следва:
- С подкрепата на Държавната агенция за информационни технологии и съобщения (ДАИТС) да бъде направен одит на операционните системи използвани в държавната администрация
- Министерство на държавната администрация и административната реформа (МДААР) да поръча социологическо проучване за нагласите на гражданите спрямо използването на свободен софтуер
- Министерството да финансира обществени поръчки, чийто предмет на дейност да е ефикасността на мигрирането към свободен софтуер в администрацията
- Всички проекти, разработвани в областта на е-правителство, да бъдат хетерогенни
"МДААР ще приеме и всякави други разумни и правилни предложения", подчерта Василев по време на днешната дискусия. Тя беше организирана от Министерството на държавната администрация и административната реформа и се явяваше продължение на дискусията, проведена през месец декември 2007 г.
Участие в събитието взеха над 50 представители на различни институции, фирми и организации, работещи в сферата на информационните технологии.
В началото на форума министър Василев изказа мнение, че 2008 ще бъде една добра година за реализирането на проекти в областта на е-правителство. Очаква се МС да разгледа на едно от следващите си заседания наредбите за прилагане на Закона за електронното управление.
Юрий Алкалай, директор на дирекция „Електронно правителство”, благодари на всички ИТ-специалисти, взели участие в работните срещи между двете дискусии. Той изтъкна, че те са преминали в добронамерен и конструктивен тон и че предложенията, направени на тези срещи, ще дадат възможност на държавната администрация да работи в бъдеще с нови и модерни технологии.
В продължителната дискусията изказвания направиха представители на ДАИТС, АБРОК, "Новел" – България, Майкрософт – България, ЕСИ – център, ЦАПК „Прогрес” и други.