Бившият пътен фонд е допуснал нередности при изпълнението на проектите за пътища по програмите ФАР и ИСПА, пише в доклад, публикуван на сайта на Министерството на финансите.
В доклада се посочва, че липсват документи за процедурите за подготовка на проекти, има и несъответствие между поставените задачи и реално извършената работа. Освен това, ръководството на бившия Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" не е взело мерки за изпълнение в срок на забавени проекти.
Въпреки многократното забавяне на разширението и ремонта на магистрала Е-79 в отсечката от София до Кулата, бившият Фонд „Републиканска пътна инфраструктура" е продължил да одобрява сертификатите за плащане на фирмата-изпълнител.
Освен това фондът е предложил увеличаване на договорената цена, която да бъде изплатена на изпълнителя. Допълнителните разходи за удълженото изграждане на магистралата от март 2007 до юли 2008 година са около 4 350 000 евро. Това е направено след предупредително писмо от Европейската комисия, че проектът трябва да приключи в срок, иначе страната трябва да връща евросредства.
Друг извод - консорциумът „Медо Люлин" е допуснат без гаранция за участие в тръжната процедура за АМ „Люлин", въпреки че за същия пропуск друг кандидат е бил дисквалифициран. Консорциумът не беше одобрен.
Един от изводите в одитния доклад е вече оповестената слабост от Европейската комисия - неспазване на изискванията по Закона за обществените поръчки при програма ИСПА. Липсват декларации за конфликт на интереси, непълни договори и липсващи анекси към тях, недостатъчен контрол върху застрахователните полици.
Одитът е поръчан на 4 април 2008 година от предишното ръководство на Министерството на финансите. Няколко месеца по-късно Фонд „Републиканска пътна инфраструктура" беше преструктуриран в Национална агенция „Пътна инфраструктура", припомня БНР.