Магистрала "Люлин" почти сигурно няма да е готова навреме

08.01.2010 | 15:38
по статията работи:
От турската фирма отричат. Незадоволителна работа по строителството на проекта установи проверка
Магистрала "Люлин" почти сигурно няма да е готова навреме

Работата по строителството на автомагистрала "Люлин" е незадоволителна. Това показа внезапна проверка на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС). Ведомството е управляващ орган на парите по европейската програма ИСПА, с които се строи аутобанът. Въпреки че страната значително изостава със сроковете по строителството на 19-километровата магистрала, работниците на обекта тази сутрин бяха в пъти по-малко от предварително обявените.

България вероятно няма да успее да спази крайния срок за строителството на автомагистрала "Люлин", който изтича през октомври, заяви заместник транспортният министър Ивайло Московски, след като лично се увери, че активността на турската фирма изпълнител "Мапа Дженгис" не е задоволителна.

Положението не е много обнадеждаващо. На обекта липсва активност, обявените хора, които работят на обекта, не са тези, които ние виждаме. Нищо общо с това, което е тук. Над 1000 души е обявено, че работят, отчете зам.-министърът. Той допълни, че завършването на магистралата до 13 октомври ще бъде много трудно, дори невъзможно.

По-малко от 200 работници преброи заместник-министър Московски при огледа си на цялото трасе на бъдещата магистрала. Стойността на аутобана, който ще свързва София с Перник, е близо 150 милиона лева. Около 115 милиона от тях са европейско финансиране по изтичащата тази година програма ИСПА, а останалите са от бюджета. Ако страната не построи трасето в срок, сама ще трябва да осигури цялата сума

Магистралата е в списъка на рискови проекти по програма ИСПА, която приключва в края на 2010 г. Това означава, че ако пътят не бъде построен дотогава, на страната ни може да й се наложи да върне на ЕК отпуснатите средства.

Съществува и вариант, при който Европейската комисия (ЕК) да удължи срока на действие на програмата, въпреки че досега никога не го е правила. До момента изпълнителят е усвоил около 38% от средствата за обекта.

"Мапа Дженгиз" ще спази крайния срок за строителството на автомагистрала "Люлин" - 31 декември 2010 г., заяви след края на инспекцията в Перник Тургут Аксакал, управител на турската строителна компания.

Според Аксакал в момента се работи по трасето на цялата магистрала, контролни органи следят изпълнението на операциите. Остава да решим някои малки проблеми с АПИ и тогава няма да има закъснение със срока, допълни шефът на турската фирма.

Конфликтът между българските и турските работници за размера на заплатите им все още не е решен. В края на миналата година българи, наети от "Мапа Дженгиз", протестираха че заплатите им са в пъти по-ниски от тези на турските им колеги. Служители на български подизпълнител коментираха, че работят за по 500 лева на месец, пише Dariknews.bg.

По този повод шефът на "Мапа Дженгиз" съобщи, че на 8 февруари ще има нова среща със синдикатите за подписване на колективен трудов договор, пише Mediapool.bg.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...