Малките и средни фирми реализират оборот от 74 млрд. лв.

17.02.2016 | 13:25
по статията работи: Десислава Маданска
Държавата ще ги подпомага за участия на изложения и в България, а не само в чужбина
Малките и средни фирми реализират оборот от 74 млрд. лв.
Снимка: Thinkstock/Guliver

74 млрд. лв. е размерът на реализирания оборот от малките и средни фирми у нас за изминалата година. Това представлява около 61% от БВП на страната. Над 50% от всички средства са в рамките на малкия бизнес в страната. Това обяви изпълнителният директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия (ИАНМСП) Мариета Захариева по време на форум за предизвикателствата пред българската икономика.

Тя подчерта, че в рамките на новия програмен период 2014-2020 г. Европейския съюз залага на устойчивото и интелигентно развитие с акцент върху младежкото предприемачество, подпомагане на микро-, малките и средните предприятия в рамките на националните икономики на страните-членки. Особено внимание се обръща и на старт-ъп инициативите, които са важен фактор за потенциалното развитие на новите бизнес идеи и икономиката като цяло в България. 

Захариева обясни, че за подпомагането на малките и средни предприятия е била създадена активна мрежа от специалисти, по браншово и регионално разпределение, целящи по-доброто информационно обслужване и повишаване ефективността в процеса на подпомагане на бизнеса.   

От агенцията посочиха, че имат предоставени 1,4 млн. лв. от икономическото министерство, като средствата са за организирането и финансирането на 9 колективни участия на български фирми на международни изложби в чужбина и 3 колективни участия на международни изложби в страната през първата половина на годината.

„От тази година започваме да подпомагаме бизнеса за участието на панаири и изложения и в България“, каза Мариета Захариева.

Досега агенцията финансираше участието на компании само на панаири, изложения и търговски мисии в чужбина. Целта е малките и средните фирми да започнат да се представят първо на събитията у нас, където също идват чуждестранни компании. По този начин ще придобиват опит и готовност за излизане на външните пазари. Ситуацията до момента показва, че на някои панаири и изложения в чужбина са ходили компании, които нямат капацитет и готовност за износ.

Първите събития в България, на които агенцията ще подпомогне участието на малки и средни предприятия, са „Стройко“, „Светът на мебелите“ и Webit.

Държавата от тази година поема 80% от разходите за наем на изложбена площ и изграждането на щанд, като останалите 20% са самофинансиране от фирмите. Досега покриваше на 100% от разходите. 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 08.11   392 г. – Със забраната на езическите ритуали, император Теодосий I налага християнството като официална религия в Римската империя. 1204 г. – Кардинал Лъв,...