Манчестър Юнайтед, английският футболен клуб, собственост на американския милиардер Малкълм Глейзър, може да се провали в опита си да повдигне сумата, която иска за нов спонсорски договор за логото, което отборът да носи на фланелката си. Според пазарни експерти причината е неохотата на компаниите да преговарят за скъп спонсорски договор, информира Bloomberg.
От Vodafone Group Plc. съобщиха на 23 ноември, че прекратяват договора за спонсорство с клуба по средата на контракта, който бе за 9 млн. паунда ($15 млн.) годишно. От Юнайтед искат новия спонсор да плаща по 20 млн. паунда, съобщава London Times. Сделката на футболния отбор с Vodafone беше петата най-голяма на европейския пазар за спонсорство на фланелки, който възлиза на 343 млн. евро, според немския спортен консултант Sport & Markt AG. Испанският клуб "Барселона" тази година за първи път подписа спонсорски контракт за фланелките си, а италианският "Милан" и европейският шампион Ливърпул желаят да сменят спонсорските си договори.
В момента от "Юнайтед" са в преговори с няколко технологични гиганта за спонсорство - Google Inc., Yahoo! Inc., LG Electronics Inc. и Sony Corp.
От конкурентния клуб "Челси" подписаха спонсорски договор със Samsung Electronics Co. на стойност 50 млн. паунда, който е част от стратегията на ръководството да направи отбора най-известния футболен клуб в света до 2013 г.