Маршрутките отиват в историята

19.02.2011 | 14:37
по статията работи:
Те ще се превърнат в нещо като допълващ вътрешно квартален превоз там, където градския транспорт не е добре развит
Маршрутките отиват в историята

Маршрутките спират от юли месец. Тогава изтичат договорите на всички фирми, които возят с маршрутки, а причините са основно икономически и стратегически, съобщава bTV.

Икономическите са заради грандиозния отлив на пътници от този вид транспорт през последните две години. Броят на пътниците е намалял с близо 70% спрямо 2009 г. и с около 35, спрямо 2010 г. Фирмите вече нямат икономическа изгода да извършват тази дейност.

При подписването на договорите през 2004 година е имало близо 50 линии, като към момента са под 40 и се очаква съвсем скоро да отпаднат още 10 линии.

Стратегическата причина е най-вече метрото - много от линиите се застъпват в метрото, който е много по-удобен, по-евтин и дори по-бърз транспорт от летящите маршрутки.

За пълно изчезване на маршрутките не може да се говори, но те вече ще се превърнат в нещо като допълващ вътрешно квартален превоз там, където градския транспорт не е добре развит.

"Взимате това малко автобусче, което по даден маршрут, който в момента се разработва ще ви докара до станцията на Метрото, от където ще може да отидете на работа в Младост. На цената на билета за градския транспорт", обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. По думите му допълващият автобус и метрото ще струват по-малко от два лева, ако използвате карта или комбиниран билет. Може да достигне дори до 1.5 лв. за цялата дестинация. Като ще имате удобството вместо да се движите пеша, да използвате малък автобус.

Идеята на Столична община се приема добре и от самите превозвачи, които пострадаха от пускането на метрото. Защото и сега имат по-малко клиенти.

"Очевидно този тип превоз вече е неизгоден за самите оператори и те вече сами се отказват от договорите си. Факт е, че почти няма случай, в който договорът да е изтекъл и операторът да иска да продължи", каза Христов.

Идеята се харесва дори и на клиентите на маршрутките.

Другият изключително важен момент е, че идва краят на раздрънканите маршрутки - общината предвижда да заложи в конкурса за линиите най-високите евро критерии за автобусчетата. И също така шофьорите вече няма да се изживяват като рали състезатели, защото ще имат твърд маршрут и твърда заплата. Това, което ще се промени още, е, че маршрутките ще спират на строго определени спирки, а не както сега - където им падне и без предупреждение.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...