Една от най-значимите медийни групи в Австралия – Fairfax Media ("Феърфакс медия"), ще съкрати работните места с общо 1900 за период от три години, съобщава "Би Би Си". Същевременно ще бъде променен и физическият формат на два от главните вестници – The Age и The Sydney Morning Herald, с което те трябва да добият по-“компактна“ форма. Интернет страниците на същите две издания ще включват и задължителен платен абонамент от 2013 година.
Две печатници, които са собственост на медията – съответно в Сидни и в Мелбърн, ще бъдат закрити до края на 2014 година като допълнителни мерки за справяне със ситуацията и, както посочват от групата - „за фундаментална промяна в начина, по който правим бизнес“.
„Поведението и приоритетите на читателите са се променили и няма да се върнат там, където са били преди време“, посочва изпълнителния директор Грег Хъууд.
С тези мерки на бюджетна икономия, от Fairfax Media ще спестят приблизително 235 милиона австралийски долара (близо 237 милиона щатски долара) на годишна база до средата на 2015 година.
От компанията отбелязват, че реформите няма да повлияят на съдържанието и редакционното качество.
Политика на съкращения се очаква и в лагера на най-големия конкурент на медийната група – притежаваната от магната Рупърт Мърдок News Ltd. Двете компании доминират австралийския вестникарски пазар и са в постоянна надпревара за аудитория.