Хората масово пазаруват енергоспестяващи крушки през мобилните си телефони, отчитат данните на българската марка Realux. Всяка пета такава покупка е извършена онлайн, през мобилен телефон. С други думи – това представляват 20% от потребителите на този специфичен пазар.
Данните са за настоящия месец септември 2012 г. Те отчитат десет пъти повече закупени през мобилните телефони крушки в сравнение със същия месец през предходната 2011 г. Тогава такива поръчки са правели едва 2% от онлайн потребителите.
Най-използваните мобилни устройства са Apple iPad и iPhone, както и Samsung Galaxy. Най-търсените лампи са енергоспестяващите от 20 и 25 вата, които отговарят съответно на 100W и 125W излъчвана мощност на обикновените крушки. От LED лампите най-много се купуват светодиодните лунички, предназначени предимно за домакинства, както и интегрираните LED тела за вграждане, подходящи за заведения, хотели, административни сгради.
До голяма степен увеличението на покупките през телефон се дължи на нарастващата популярност на т. Нар. QR кодове (вид баркодове, които се разчитат от камерите на мобилните телефони), чрез които все повече хора влизат в интернет страници, за да се информират или да пазаруват, коментират от компанията. Специфичните баркодове върху опаковките на различни продукти са сред най-често сканираните от потребителите в Европа (36%). По-популярни от тях са само тези, които са върху вестници и списания (48%). След това се нареждат шифрите, поставени на интернет страници, на плакати и флайери, на визитки, на входове на магазини и в телевизионни програми, показват данните на данни на международната компания за измервания в интернет - Comscore.com.