Масово ни продават бензин с лошо качество

02.06.2014 | 15:15
по статията работи: Георги Велев
Горивото е без биодизел, електромерите и водомерите - без проверки за изправност, откри агенцията по метрология
Масово ни продават бензин с лошо качество
Снимка: Thinkstock/Guliver

Изпитваме сериозни затруднения с работата и проверките за изправност на електромерите и водомерите в страната. Това заяви директорът на Държавната агенция по метрология и технически надзор (ДАМТН) Стефан Цанков. По думите му сериозни са проблемите с две от ЕРП-тата в страната. В момента 10% от електромерите като цяло остават непроверени доколко са изправни и ние сме разпоредили на компаниите да засилят тази дейност, обясни Цанков. Той добави, че не става дума само за електромери поставени във вилни зони, ами навсякъде в страната.

По-тежко е положението с водомерите в страната като 20% от тях не са проверени дали отговарят на изискванията за правилна работа, обясни директорът. Само в София в момента има 40 000 водомера, които не са проверявани.

Според експерта броя на непроверените електромери и водомери до края на годината трябва да се намали до нива от 5%. Ако това не стане факт от ДАМТН ще предложат законодателни промени в случай на непроверен измервателен уред (електромер или водомер) да не се плащат задълженията по издадени фактури, заяви Цанков. Това ще се прави само ако не са проверени уредите дали отчитат правилно. Той все пак призна, че от направените проверки на електромери единици са тези, които са дали отклонения от отчитането.

Продават ни нискокачествен бензин, без биодизел

Множество нарушения и в качеството на бензина и дизела са установили експертите от ДАМТН при проверка на бензиностанции в Кюстендилско през изминалия месец. По думите му при бензиностанциите са открити проблеми както при качеството на бензина, така и при смесването му с биогориво. Така от 12 проверени обекта в кюстендилско три са били затворени след проверката, обясни Цанков. По думите му бензиностанциите масово не влагат законово определените количества биогорива в бензина, а и самото гориво се прави от различни смесни, неотговарящи на качеството на бензина. При проверките е затворен и обект от голяма верига бензиностанции, а не са само дребни фирми, каза Цанков.

При стандартните проверки има отклонения в качеството при 6-7% от случаите, а при направената сега внезапна проверка са открити нарушения при всеки четвърти обект.

По думите му има отклонения и в качеството на корабното гориво. Само от тази проверка през изминалия месец на бензиностанциите са издадени глоби за 50 000 лева. От ДАМТН припомниха, че в момента средно около 6% трябва да е биогоривото в бензина и дизела, който се продава в бензиностанциите. Фирмите обаче не искат да спазват това екологично изискване, защото им оскъпява продуктите с около 10 стотинки на литър, обясни Цанков. Заради некачествените горива пък се нарушава работата на двигателя и се скъсява неговия живот.

Проблемна газстанция в София, опасни асансьори и теч на информация

От ДАМТН са направили и спешна проверка на една газстанция в столичния квартал Модерно предградие по сигнал на граждани. На място е установено, че е имало изтичане на газ пропан-бутан от съоръжението, което е изключително опасно. Цанков увери, че теча вече е спрян, а на газстанцията са наложени съответните глоби.

Сериозни проблеми са открити и при проверките на асансьори в обществени и жилищни сгради, каза още Цанков. Той обясни, че служители на ДАМТН и лицензирани от агенцията фирми са пускали фиктивни доклади за проверки, които дори не са били извършвани. Така след проверка се е установило, че в пловдивската болница „Св. Георги“ от 33 асансьора с добри характеристики 8 са се оказали изключително опасни – системата им за претоварване не е работела. В болницата е бил съставен акт за нарушението и асансьорите вече работят според изискванията на закона.

При последваща проверка на агенцията се оказало, че фирмите, отговарящи за контрола на асансьорите, масово след получаване на лиценз разпускат служителите си и така получават пари, без да вършат реално работата.

Регистриран е случай и на 80-годишен техник, който средногодишно поддържа по документи 1500 асансьора. Това е физически невъзможно, защото поддръжката на асаньори е тежък труд, обясни Цанков. Той добави, че вече са отнети 20 лиценза, а агенцията прави и вътрешни проверки на персонала си. Очаква се ДАМТН да предложи и законодателни промени, които да определят максималния брой съоръжения, които могат да се поддържат от един човек. Така един човек не бива да отговаря за поддръжката на повече от 500 асансьора годишно, заяви директорът.

За да се спре течът на информация, от агенцията ще изпращат екипите си в различни региони на страната и ще се изпращат инспектори от минимум два различни града. Така ще бъде сигурно, че проверяващ и проверяван няма да се познават и няма да се сключват лични договорки.

Освен това всеки месец ще има по една изненадваща проверка в случайно избран район, като самите инспектори ще разбират кога ще има на сутринта преди заминаването за обекта.

При проверката на тахографите на такситата и на товарните камиони също ще се правят изненадващи акции, обясни още Цанков.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...