Проблемът, върху който работим от създаването на система 112, е свързан с информираността на гражданите за предназначението на телефон 112. В България имаме сериозен напредък по този въпрос и сме пред редица европейски държави, които използват единния европейски телефон за спешни и аварийни обаждания преди нас.
Това съобщи в интервю за Агенция "Фокус" Стоян Граматиков, директор на Дирекция "Национална система 112" - МВР. Според представените от него данни на ден в системата на 112 постъпват средно между 8 000 и 10 000 обаждания. Средното изчакване у нас е от 3 до 5 секунди. В Европа след набирането на 112, максималното време за изчакване не трябва да надвишава 20 секунди.
Една от целите на работещите в звеното, отговарящо за единния европейски телефон за спешни и аварийни обаждания е да повишат степента на информираност сред българските граждани.
Ако всеки гражданин знае, че телефон 112 се ползва само при спешни случаи, когато са застрашени живота, здравето или имуществото на хората, ще избегнем получаването на повиквания, които не са от компетентността на телефон 112, с което ще повишим ефективността на системата, изтъкна Граматиков.
В момента се извършва пренасочване на спешните номера 150, 160 и 166 към центровете 112. Мярката се очаква да доведе до по-добра координация между службите и ще даде възможност на отговорните за спешно реагиране да се концентрират само върху тясно професионалните си задължения, като контактът с гражданите ще се осъществява от центровете 112
За пореден път беше обяснено, че телефони 150, 160 и 166 няма да бъдат закривани.