Първият етап на строителството на третия метродиаметър е готов и се тества трасето между станция "Красно село" и следващата "Бул."България" при кръстовището с бул. "Ив.Гешов". Метровлаковете са 20, вече не са руски, а австрийско-полско производство на фирмата "Сименс". Те са напълно автоматизирани и ще се движат без управление от водач. Въпреки това, ще има машинист, който ще наблюдава слизането и качването на пътниците и ще подава сигнал на автоматиката да затвори вратите.
Новост са преградните стени на пероните. Те са от стъкло и ще предпазват от падане на релсите. Самоуправляващите се влакове ще спират така, че вратите им да съвпадат с вратите на предпазните стени.
До края на годината ще бъде пуснато в експлоатация трасето от станция "Бул. "Цар Борис III", която е при пазара "Красно село" до станция "бул. Вл.Вазов", обяви кметът Йорданка Фандъкова. Разстоянието е 8 км, ще има 8 метростанции и стойността е 398 млн. евро, осигурени по оперативна програма "Транспорт", от тях 77 млн. евро съфинансиране.
Стоян Братоев, директор на "Столичен метрополитен", качи на нов метровлак кмета Фандъкова и журналисти. Движението е много тихо и плавно, седалките са твърди и при спиране се пускат три звукови и три червени сигнала преди да се отворят вратите.
Вторият етап на третата линия на метрото трябва да приключи в средата на 2020 г. От него са готови 65%, каза Фандъкова. Дължината му е 4 км и е от станция "Цар Борис III" през "Овча купел" до кв. Горна баня, където ще има връзка с жп линията София-Перник.