С пускането на метрото от „Младост" до „Люлин" работата на таксиметровите шофьори ще намалее първоначално с около 10%. След това намалението най-вероятно ще достигне до 20%. Това каза пред Агенция "Фокус" Яне Янков, председател на Националната федерация на таксиметровите шофьори.
„Метрото е транспорт, който "дърпа" голяма част от потребителите на таксиметрова услуга. Естествено, че отварянето на новите метростанции ще пренасочи част от клиентите, които са използвали таксиметрова услуга към метрото, тъй като е по-бързо, по-евтино и по-удобно”, коментира Янков.
Въпреки това, цената на таксиметровите услуги няма да падне. Това е така, тъй като в момента повечето шофьори работят без печалба, дори са на загуба.
Компенсирането на доходите, които са необходими за физическо оцеляване, с това да не си плащаш осигуровките и данъците, означава че работиш на загуба, тъй като тези средства ти ги дължиш така или иначе, стана ясно още от думите на шефа на Националната федерация на таксиметровите шофьори.
В София са издадени 6700 таксиметрови разрешителни. За последните два месеца в столицата реално обаче работят 4000-4500 коли. „Работата е намаляла. Те стоят по стоянките. Нямат и стоянки в момента. Полицаите им правят актове. Нещата са тежки в този бранш”, коментира Янков.
Пускането в експлоатация на новия участък от софийското метро ще "бръкне в джоба" на някои от собствениците на маршрутни таксита. Затова те "със затаен дъх" следят какво ще стане след понеделник и колко от пътниците ще предпочетат да се возят на новите мотриси, пише в днешния си брой вестник "24 часа".
"Очакваме да има отлив на пътници, но какъв ще бъде той, ще стане ясно след поне седмица-две, след като тръгне новата линия на метрото". Това заяви вчера Петър Шопов от фирма "Сиси-Т" по повод откриването на новото трасе, което ще свързва площад "Св. Неделя" и стадион "Васил Левски".
"Сиси-Т" е един от най-големите фирми в сектора с 9 линии в София. Представителите на другите две големи фирми - "Карина СПС" и "ЕГ-6", бяха изключили своите телефони.
След като бъде направен анализ какъв процент намаление на пътниците ще има, ще бъдат обсъдени и мерките и съотвените мерки - дали да се намалят цените на маршрутките, да се увеличи броят им по линиите между "Люлин" и "Младост" или да пътуват с разписание, различно от това на метрото.
С пускането на целия диаметър на метрото от "Младост" до "Люлин" от общината предполагат, че повече хора ще се возят под земята. Това ще наложи част от паралелните линии на градския транспорт да отпаднат.
Промяната на градските линии вече започна - заради връзка с метрото някои от автобусите са със променени спирки и маршрути. На крайните станции са организирани спирки или малки автогари за навлизащите от западното и източното направление крайградски автобуси.