Метрото ще спести 9600 тона гориво и 43 хил. часа годишно

22.10.2009 | 14:05
по статията работи: Апостол Апостолов
Ще бъдат купени още 3 влакчета. Мотрисите на метрото ще се движат през 3 минути в пиковите часове
Метрото ще спести 9600 тона гориво и 43 хил. часа годишно

Предвижда се в пиковите часове интервалът на движение на мотрисите на метрото да бъде намален на 3 минути. Това съобщи директорът на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев по време на открита инспекция на строящата се метростанция до хотел "Хемус" в столичния квартал "Лозенец".

Специален гост на обиколката беше гостуващият днес и утре в страната ни еврокомисар по регионалната политика Павел Самецки. На инспекцията присъства и министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. 

Стоян Братоев изтъкна, че средно в столицата с надземния градски транспорт се пътува по 40-50 минути от периферията към центъра, а с метрото - около 10 минути. Подземните влакчета се движат със скорост 80 км/ч. В момента в експлоатация са 18 км с 14 станции. Между 160 и 170 000 души ползват дневно подземния транспорт.

Престои да бъдат закупени още 3 влакчета. Братоев обясни, че два влака ще бъдат пуснати по трасето към 15-те, които се движат в момента, а единият ще бъде оставен като резерв в депото. Столичната община е стартирала процедура по закупуването влаковете. Машините, чиято цена се очаква да бъде около 23 млн. лв., ще бъдат включени в движение най-рано в края на месец август 2010 г.

Вторият метродиаметър: пътен възел "Надежда" - Централна жп гара - площад "Св. Неделя" - бул. "Патриарх Евтимий" - НДК и бул. "Патриарх Евтимий" - бул. "Черни връх", ще бъде с дължина 6.5 км и ще има 11 станции. Изграждането е разделено на два участъка. Първият участък е от пътен възел "Надежда" до бул. "Патриарх Евтимий". Той ще се изгражда с немска тунелна машина, която се очаква да пристигне в България на 2 декември. Вторият участък е от бул. "Патриарх Евтимий" до РУМ "Черни връх". След нова година ще започне поставянето на релсовия път в участъка. Станцията при хотел "Хемус" се изгражда в момента, допълни Братоев.

Участъкът от "Младост 1" до Цариградско шосе (2,5 км) също е в процес на строеж. Двата участъка (общо 13,5 км с 13 станции) трябва да бъдат готови до 2012 година.

В момента се търси финансиране за израждането на метрото от Цариградско шосе до Летище София. Когато се осигури финансирането, ще започне подготовката на документите.

Стоян Братоев отчете, че след пускането на втория метродиаметър 72 превозни средства ще отпаднат, а това ще спести близо 9500 тона гориво годишно. Според изчисления ползването на метрото ще спести на столичани 43 хил. часа годишно (заради избягването на задръстванията). Братоев изтъкна още, че изграждането на метрото няма да доведе до редуциране на трамвайния и тролейбусния транспорт, а само на автобусния.

От следващата година започва техническото проучване на третия метродиаметър от кв. "Княжево" до бул. "Ботевградско шосе". Подготвени са три варианта на този метродиаметър. Обсъжда се идея за изграждане на т.нар. "лека железница".

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...