Министър Ангелкова: Създаваме постоянен съвет за дигитализация в туризма

01.11.2018 | 16:40
по статията работи: econ.bg
Министерството на туризма е сред първите администрации, които ще предлагат лицева идентификация на ползващите услугите му
Министър Ангелкова: Създаваме постоянен съвет за дигитализация в туризма
Снимка: Пресцентър на Министерство на туризма

Дигитализацията не е просто промяна, а задължителната трансформация, през която туризмът трябва да премине, за да е ефективен и конкурентен. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на конференцията „Дигитална трансформация в туризма“, организирана от Националния борд по туризъм (НБТ) със съдействието на Министерството на туризма. 

Министър Ангелкова изрази готовността на Министерството на туризма да инициира създаването на консултативен съвет за дигитализация в туризма, който да играе ролята на платформа за диалог и партньорство. В него предвиждаме широко представителство на всички заинтересовани – бизнеса, държавните институции и изпълнителната власт, браншовите организации в сектора, академичните среди, IT отрасъла и др. Така със съвместни усилия ще създадем обща рамка за секторен диалог в сферата на дигитализацията в туризма и ще очертаем конкретните стъпки за полезно взаимодействие, заяви още тя. Целта на съвета като постоянен орган е да приема стратегия с план за действие в сектора, разчитайки на експертизата на членовете му, както и да има непрекъснат мониторинг на световните тенденции, за да предлага на министъра на туризма новостите, които трябва да бъдат въведени в рекламата и за иницииране на евентуални законодателни инициативи, каза още тя пред участниците в конференцията. В дискусията участваха председателят на държавна агенция „Електронно управление“ Атанас Темелков, зам.-председателят на УС на НБТ Мартин Захариев, Поли Карастоянова, изпълнителен директор на борда, представители на туристическия бранш и експерти от различни области.

Министърът припомни данните от международни изследвания, според които през 2017 г. 46% от туристите в Европа са организирали пътуванията си онлайн и се очаква през следващите 2 години този процент да се увеличи до 60. През 2018 г. потребителите на Интернет са вече над 4 млрд., а на мобилни услуги – повече от 5 млрд. Дигитализацията трансформира осезаемо  туристическата индустрия и вече всеки втори турист организира почивката си чрез интернет, половината от пътуванията започват от мобилно устройство, посочи министър Ангелкова и допълни, че Министерството на туризма организира през февруари тази година подобна кръгла маса с международно участие в рамките на българското председателство на Съвета на ЕС, оценявайки актуалността на темата. 

Министър Ангелкова акцентира върху факта, че мобилността, дигитализацията и споделената икономика променят света и правенето на бизнес със светкавични скорости и стават все по-силни фактори за устойчивото развитие на туризма като структуроопределящ и приоритетен отрасъл у нас. В отговор на предизвикателствата на най-новите тенденции министерството постави във фокус използването на дигиталните технологии в позиционирането на България като конкурентоспособна дестинация. Бързите темпове, с които дигитализацията трансформира туристическата индустрия, превърнаха интернет в основен канал за организиране на пътуванията. Онлайн присъствието е водещо в маркетинг стратегията на Министерството на туризма, а дигиталната реклама стана част от всяка промоционална кампания, посочи тя. В актуализираната версия на Националната стратегия за устойчиво развитие на туризма е включен и план за действие за реализацията на тази политика. 

Електронното управление е бъдещето и ние залагаме на него, за да облекчим бизнеса и гражданите, дигитализацията е необратим процес, коментира министър Ангелкова. 

Вече разработихме конкретни проекти, свързани с успешното внедряване на дигитализацията в отрасъла – както за по-доброто му администриране, така и оптимизиране на маркетинговите дейности. Пример за това е интернет платформата и мобилно приложение iLoveBulgaria, с което популяризираме бранд България. Платформата съдържа информация за туристически обекти и услуги по области и интереси и спомага за намирането им в реално време и място чрез GPS & QR скенер. Платформата използва най-модерните технологии и е застъпена възможността за директно споделяне на туристически обекти чрез Chat Extension на Вайбър. Данните отчитат 25 000 сваляния  на iLoveBulgaria, 16 000 посетители на месец  на уебсайта и блога му, 100 000 последователи на Фейсбук страницата и над 366 000 достигнати лица, близо 6500 последователи в Инстаграм.

Министерството на туризма ще е една от първите администрации, които ще въведат за бизнеса възможност освен електронния подпис да ползва и лицева идентификация. Демоверсията на тази услуга ще бъде представена вероятно в средата на ноември и ще ускори административните процедури. Промяната ще улесни предприемачите и инвеститорите, а предоставянето на административни услуги ще става в много съкратени срокове, съобщи министърът.

Ние сме сред държавите с най-бърз и достъпен интернет, което впечатлява туристите, стана ясно от думите й. Българите  използват  интензивно  интернет  за телефонни и видеоразговори. 85%  от  нашите сънародници,  които  са използвали глобалната мрежа през последните три месеца, са осъществявали такива контакти,  като  това  е  най-високата  стойност  в  ЕС.  Освен  това  нивото  на участието им в  социални  мрежи  също е  сред  най-високите  в  съюза, коментира министър Ангелкова.

Министерството на туризма се ръководи от принципа, че информацията е стратегически най-важният инструмент за развитието на една толкова конкурентна индустрия като туризма. Предоставянето на актуални и лесно достъпни данни в реално време е важно за  всички заинтересовани страни в тази динамично развиваща се среда, повлияна изключително от процесите на дигиталната трансформация. Това е причината, поради която Министерството на туризма насочи усилията си към разработване на Единната система за туристическа информация като портал за комуникация по защитени канали в туристическата система. За нея в най-скоро време ще бъде представена демоверсия, увери министър Ангелкова.

Зам.- председателят на УС на НБТ Мартин Захариев съобщи, че за две десетилетия пътуванията са се увеличили два пъти благодарение и на новите модерни технологии. Той изказа задоволство от партньорството с присъстващите институции в прилагане на IT технологиите в сектора. Това показва, че бизнесът не може без администрацията, но и тя - без бизнеса, каза той.

Председателят на Държавна агенция „Електронно управление” Атанас Темелков посочи, че 782 администрации в страната вече могат да обменят документи електронно, което рязко ще динамизира услугите за предприемачите и потребителите.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 26.03   1812 г. – Земетресение разрушава Каракас, Венецуела. 1828 г. – Австрийският композитор Франц Шуберт изнася единствения си публичен концерт. 1841 г. –...