Само един на всеки четири градски жители между 18 и 65 години не е в интернет, т.е. 75,5% от тях са „в мрежата“, сочи първото проучване DigiTribe Report на маркетинговата група Публисис МАРК Груп.
25% от потребителите пък прекарват над 5 часа ден онлайн.
Очаквано, по-голямата част от устройствата, чрез които се осъществява достъп до интернет, са настолните компютри и лаптопите. Малко над 20% от потребителите използват смартфони, а едва 5,4% - таблети.
Социалните мрежи се посещават от мнозинството от интернет потребителите – над 85%. Очаквано, най-използваната социална мрежа е Facebook, като 73,8% от българите посещават творението на Марк Цукърбърг всекидневно. Съперникът Google+ е с по-скромния дял от 32,8% потребителски посещения на дневен базис. Същевременно другите популярни платформи като LinkedIn, Pinterest и Foursquare остават почти незабелязани за българския потребител, който ги посещава доста по-рядко.
При зададен въпрос „Колко често посещавате Facebook?”, мнозинството (88,9%) от младежите на възраст между 19 и 25 годишните отговарят, че проверяват профила си (почти) всеки ден. Именно те са и най-активните потребители на платформата. След тях са подрастващите между 14 и 18 години (88,7% (почти) всеки ден в платформата), 36–45-годишните (72,6%), 26–35-годишните (69,4%) и над 45 годишните (62,3%).
Проучването посoчва, че страниците на различни компании, продукти или пък услуги са стабилен източник на информация за онлайн потребителите. 46,5% от тях харесват такъв тип страници, търсейки информация за продукт или компания (74,9%), полезни съвети, които са свързани с употребата на продукт или услуга (71%), новини за компанията (54,1%) или информация за мнението на други фенове (58,3%).
Компаниите, разполагащи с профил във Facebook и поддържащи активност в социалните мрежи, се смятат за модерни и в „крак с новите технологии“ от 81,8% от хората. Според 77,6% от потребителите марките трябва да разполагат със свой канал в мрежата. Повече от половината – 59%, пък участват в онлайн конкурси и игри, които са инициирани от корпоративни фен страници.
Блоговете, които напоследък изживяват своебразен бум сред българската аудитория, привличат вниманието на 70,3% от активните потребители. 9,3% от тях посещават даден блог всеки ден, 15% - 3 до 4 пъти седмично, 17,5% - 1-2 пъти седмично, а 21,6% - по-рядко от веднъж месечно. Българските блогове са водещи с аудитория от 48,4% от онлайн потребителите. 40,7% пък четат смесено – и български, и чуждестранни лични страници.
Що се касае за писането, а не за четенето, 1 на всеки 10 потребители поддържа собствен блог, а 41% от авторите публикуват информация всяка седмица.
Друго явление, което е в подем, е интернет пазаруването. 70,9% от интернет потребителите закупуват стоки или услуги през интернет в последните месеци. Най-хитови стоки са дрехите (41,2%), книгите (33%) и билетите за различни културни мероприятия (28,7%).
Възрастовата граница на потребителите, осъществяващи онлайн покупки, остава висока. 88% от потребителите между 26 и 45 години използват онлайн услугите.