Едва 16% от европейците знаят каква услуга предлага тел. 112 - единният европейски номер за спешни повиквания.
Това съобщи Европейската комисия, като се позова на данни от собствено проучване. Резултатите сочат, че 74 на сто от хората на Стария континент не са наясно на кого да се обадят, ако пътуват в
страна от Общността и изпаднат в спешна ситуация.
По този повод ЕК започва нова информационна кампания. До този момент 80 пътнически компании са потвърдили, че ще се включат в инициативата и ще публикуват информация за тел. 112 в билетите и в брошурите, които издават. В допълнение се предвижда разработване на приложение за смартфони. Те са по-полезни от обикновените телефони в спешни ситуации, тъй като определят и точни данни за местоположението на човек, изпаднал в нужда отпомощ.
Според друго изследване в България номерът за спешни повиквания може да бъде използван на английски, френски, немски, но не и на руски и италиански. Като цяло езикът на Шексир може да бъде използван в още 24 страни от ЕС, изключвайки Великобритания, Ирландия и Малта. Френският е достъпен в общо 14, немският в 12 и др., посочват още от ЕК.
95% от европейските граждани смятат, че е полезно да има спешен телефонен номер, достъпен навсякъде в ЕС. Това става ясно от данни на европейската Фондация "112". Няколко държави извън ЕС и няколко страни от други континенти вече въвеждат използването на 112. От мобилен телефон може дори да изберете 112 в Съединените щати и вашето обаждане ще бъде пренасочено към местния спешен телефон 911.
През 2010 година едва 25 % от европейците спонтанно идентифицират 112 като спешен номер, наличен навсякъде в ЕС. "112 е услуга за всички европейски граждани: жалко е, че не я познават. Всички заедно трябва да успеем да превърнем този номер в познат за всеки европейски гражданин”, коментира Емануел Пол, президент на Фондация "112”.