България може да загуби между 40 и 70 млн. евро заради забавянето на ремонта на жп линията от Първомай до Свиленград. Тя е част от по-голямото жп трасе Пловдив-Свиленград, финансирано по програма ИСПА на Европейския съюз.Това призна в Свиленград министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков, който днес направи първа копка на ремонта и електрификацията на жп линията Свиленград-турска граница.
Няма да успеем да завършим модернизацията и рехабилитацията на участъка от Първомай до Свиленград до края на програмния период на ИСПА. От Брюксел не разрешават удължаване на срока. При тази ситуация ще се наложи да завършим участъка с пари по Оперативна програма "Транспорт", обясни Цветков. Той допълни, че в момента се водят преговори с италианската фирма "Асталди", която е изпълнител на проекта, да се ускори строителството.
Ремонтът и електрификация на линията Свиленград-турска граница е първият железопътен проект, финансиран по Оперативна програма "Транспорт". Бенефициент по проекта е Национална компания "Железопътна инфраструктура", а изпълнител - чешката компания "ОХЛ ЖС" АД.
Линията е изградена преди повече от век, а последната й реконструкция е правена през 1968 г. В проекта ще бъдат вложени над 85 млн. евро. Предвижда се преминаването на първия влак по обновеното трасе да стане на 30 юни 2011 г. Новият участък ще бъде свързан със системите на турските железници.
Около 70 влака на ден ще се движат по трасето със скорост 160-200 км/час. След ремонта времето за пътуване ще се съкрати с 10 минути.