Продажбите на световноизвестната кукла Барби са намалели с 12% за второто тримесечие на годината, съобщава сп. „Форбс“. Това е най големият спад за последното десетилетие.
В САЩ приходите от куклата са с 40% по-малко от предходната година, достигайки 460 млн. долара, а продажбите се равняват на 1,3 млрд долара, спад с 14 на сто в сравнение с 2012 г.
Това означава, че малките момиченца просто вече са загубили интерес към легендарния продукт на компанията Mattel.
За първи път куклата е представена през 1959 на цена от 3 долара. За 68 години на пазара Барби регистрира рекордните 40 милиарда продажби.
В края на 80-те години тя беше на своя връх, но постепенното навлизане на електронни устройства и игрови конзоли я засилиха към дъното.
Барби дори беше изместена от Куклите Братц на MGA Entertainment. Дребните момичета със сочни устни и големи глави като че ли по-добре уловиха духа на модерна Америка, а именно миксът от различни култури.
Със спада на продажбите на Барби от компанията производител Mattel хвърлиха всички надежди върху новата линия кукли Monster High - повече от 100 различни шантави характера. Според историята те са децата на известни чудовища, като Дракула например, които отиват в гимназията.
За разлика от Барби обаче „шантавите сестри“ регистрират доста добри продажби. Увеличението през последното тримесечие е 23 на сто.
Традиционно големите печалби се очакват през последното тримесечие, по-конкретно около Коледа, когато търсенето на играчки е много високо.