Московски: БДЖ е във фалит

08.11.2011 | 10:27
по статията работи:
Министърът обвини предишните правителства за състоянието на холдинга
Московски: БДЖ е във фалит

"БДЖ е във фалит. В момента, в който някой от кредиторите направи постъпление да си изиска заемите, БДЖ влиза в процедура по несъстоятелност". Това каза по bTV министърът на транспорта Ивайло Московски. По думите му хората от сектора все още не могат да повярват, че положението е тежко и сериозно.

„800 милиона лева не се обслужват. Дори държавата да има пари, няма право да ги даде, защото това ще бъде държавна помощ”, каза Московски.

По повод това, че железницата във Франция се движи със средна скорост 263 км/ч, а българският влак - с 44 км/ч, министърът посочи, че инфраструктурата и подвижният състав в момента не позволяват влаковете у нас да се движат по-бързо.

Московски каза, че само за отсечките от Септември през Пловдив до Бургас и до границата с Гърция и Турция инвестициите са в размер на над един милиард и двеста милиона лева.

По Оперативна програма „Транспорт” в момента тези пари се инвестират в няколко отсечки по Коридор номер 4, които ще позволят от 2014 година да се закупи подвижен състав, който да развива до 200 км/ч

Московски обвини за състоянието на БДЖ предишни правителства и кредитите, изтеглени от БДЖ, които "ще връща” сегашният кабинет. Това чрез мерките, които се предприемат в дружеството, за да може то да започне да обслужва дълговете си.

„При наличието на по 3-4 милиарда лева излишъци в бюджетите, не виждам защо са задължили БДЖ да тегли кредити, като на всички е било ясно, че няма как да ги върне”, каза Московски. Той каза, че се надява след година-две превозвачът да започне да изплаща дълговете си.

"Искаме да приложим пакет от мерки, които считаме, че ще оздравят компанията. Това е краткосрочната ни цел”, каза Московски. Той каза, че според него мерките ще минимизират или доведат до нула загубите на дружеството през следващата година. Министърът посочи, че още тази година новото ръководство на дружеството е свело загубите до 20-25 милиона.

Московски каза, че синдикатите ще носят отговорност за стачката, според него няма нужда от протест, защото мерките краткосрочно ще доведат до ефект.

Марио Нинов, член на стачния комитет на КТ „Подкрепа”, каза, че стачката е крайният вариант, но че и нищо друго не остава. Стачкуваме за това, че не са спазени стачните споразумения, каза синдикалистът.

Темата за реформите в железницата ще бъде обсъдена днес в централата на холдинга. След приключването на кръглата маса за присъстващите представители на медиите ще бъде даден кратък брифинг.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...