Европейският автомобилен пазар ще се свие или в най-добър случай ще остане на същите нива през 2003 г. въпреки рекордния брой нови и обновени модели които ще бъдат представени, сочат съвместните
прогнози на индустрията и анализаторите.
Очакванията са през настоящата година пазарът да се свие с 2%. Някои специалисти са още по-сурови в прогнозите си, като предричат спад от над 6% в търсенето и продажбите, ако се стигне до военна
офанзива в Ирак. Тези прогнози означават, че дълго чаканите топ модели, като 5-та серия на BMW и Golf на Volkswagen, както и наскоро реализирания Megane на Renault ще водят още по-жестока битка за
да вдигнат пазарния си дял.
Най-големият европейски автомобилостроител Volkswagen, чийто продажби паднаха с 1.9% през 2002 г. до 4.98 милиона превозни средства се надява, новите и обновените модели да й помогнат да дръпне до
над 5 милиона продадени коли през 2003 г.
От BMW, които имаха скок от 17% в продажбите през 2002 г. очакват по-стабилен ръст през втората половина на 2003 г., заради пускането на новата 5 серия.
Френските гиганти Renault и PSA Peugeot Citroen, които непрекъснато печелят пазарен дял през последните две години, най-вече за сметка на Volkswagen се очаква да продължат ръста си, но с
по-забавени темпове.
Положението пред италианците от Fiat не е много розово, особено след трагичната 2002 г., донесла загуби от над 1 млрд. евро. Компанията, която преди няколко години беше най-големия играч на
европейския пазар планира да пусне 20 нови модела в периода 2003-2005 г., като част от реструктуриращата си програма. Специалистите обаче са скептични за успеха на тази кампания и според тях
фирмата няма да излезе на печалба в близкото бъдеще.
Информация на Investor.bg.