Жените взимат кредити за образование, а мъжете за покупка на употребявани автомобили. Това стана ясно по време на делова закуска с участието на дами от средния и едрия бизнес, на която се дискутираха тенденциите в личното кредитиране, съобщи експертът в социалните комуникации Ива Екимова, която беше сред домакините на матинето.
Финансирането на ваканции измества плащането на сметки в топ 10 на проектите, осъществени с потребителски кредит - броят на заемите, изтеглени от българите за екскурзии и почивки е нараснал близо три пъти в сравнение с периода ноември 2016-април 2017. Интересната статистика беше представена от елитна френска кредитна институция за лични финанси.
Според анализа на нейните експерти, българите вече са готови да инвестират по-големи суми за ремонт (между май и октомври до 3737 лв.), за да направят домовете си по-модерни и по-уютни - сериозен индикатор, че жизненият ни стандарт се повишава и постепенно се доближава до европейските държави.
Сред целите в топ 10 при взимането на кредит попадат още пари в брой, покупки за обзавеждане, лечение, семейни тържества, училищни и университетски такси.
От дискусията стана ясно, че мъжете между 20 и 39 години кандидатстват по-често за потребителски кредити. Във възрастта 40-49 се наблюдава относително равенство между двата пола. След 50 години дамите водят - 57% от молбите за потребителски кредити са от представителките на нежния пол.