Мъжете до 40 г. - любители на високите скорости

07.03.2011 | 10:37
по статията работи:
Около половината от активните шофьори у нас признават, че са извършвали един или друг вид нарушение. Дамите най-често се самоопределят като идеални шофьори
Мъжете до 40 г. - любители на високите скорости

31% от активните шофьори у нас признават, че се е случвало да шофират с над 30 км/ч превишение на скоростта. Данните са от най-новото национално-представително проучване на ББСС "Галъп интернешънъл"* по поръчка на в. "Класа".

През месец февруари у нас бяха въведени изменения в Закона за движение по пътищата. Промените предвиждат увеличение на глобите за превишена скорост, както и въвеждането на "електронен фиш" - снимки на заснетите от полицейските камери и радари нарушения на правилата ще бъдат изпращани на нарушителите и ще служат за наказателни постановления. Целта е да се повиши съобразителността на шофьорите, а и събираемостта на глобите. Във връзка с промените запитахме шофьорите какви нарушения по пътищата се е случвало да извършват и дали са били глобявани от органите на реда.

Малко над 40% от пълнолетните българи притежават свидетелство за управление на МПС. Сред тях редовни шофьори са около 44%, а т.нар. неделни шофьори са около една пета от имащите шофьорска книжка. 23% от притежаващите шофьорска книжка пък заявяват, че я използват по предназначение по-рядко от веднъж месечно или че въобще не я използват.

Около половината от активните шофьори у нас признават, че са извършвали един или друг вид нарушение на Правилника за движение по пътищата. Една трета (31%) от управляващите автомобил признават, че поне веднъж им се е случвало да превишат максималната разрешена скорост с над 30 км/ч - нарушение, което доскоро предвиждаше временно отнемане на книжката.

Мъжете във възрастовата група 26-40 години са най-честите любители на високите скорости - почти 36% от представителите на силния пол и 38% от хората между 26-40 години заявяват, че са превишавали скоростта с над 30 км/ч.

Следващото най-често признавано нарушение е изпреварването на забранен участък от пътя. 22% от анкетираните не крият, че се е случвало да сгафят, като изпреварят на участък с непрекъсната осева линия или знак за забранено изпреварване. 12% от шофьорите заявяват, че поне веднъж са управлявали автомобил, след като са пили малко количество алкохол - една бира, чаша вино или едно малко. Тази практика е по-популярна в селата, където контролът е по-слаб, отколкото в градовете.

45% от управляващите автомобил се определят като изрядни шофьори, които никога не са нарушавали правилата за движение по пътищата. Най-много оценяващи се като идеални шофьори откриваме сред дамите, висшистите, жителите на малките градове и областните центрове, както и българите с висок социален статус. Цели две трети от жените шофьорки категорично заявяват, че никога не са нарушавали правилата за движение по пътищата по никакъв начин.


*Изследването е проведено през първите дни на месец февруари, национално-представително е и обхваща 1011 пълнолетни българи чрез пряко интервю по домовете. Един процент от извадката отговаря на 58 хиляди души, максималното стандартно статистическо отклонение при 50-процентните дялове е ±3%. Методиката е сравнима с всички ежемесечни редовни сондажи на "Галъп интернешънъл" в България от 1992 година.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...