"Спестете срещите си с НАП" - това е мотото на Националната агенция за приходите (НАП) за новата данъчна кампания. Основен акцент в кампанията е стимулирането на данъкоплатците да подават данъчните си декларации по електронен път. Това обясни говорителят на агенцията Росен Бъчваров на представянето на кампанията днес (16 януари) в приходната агенция.
Основен приоритет на НАП е от 1 януари 2015 г. да стане възможно подаването на декларации с персонален идентификационен код (ПИК). За тази цел обаче са необходими законодателни промени, както и промени в програмните продукти на системата на агенцията.
От приходната агенция подчертаха, че през тази година се запазват данъчните облекчения за младите семейства с ипотечен кредит за единствено жилище, като допълнително се разширява кръга и вече от тази преференция ще могат да се възползват и лица от Европейския съюз (ЕС).
От НАП обявиха, че към вчерашния ден (15 януари) са подадени около 9 хил. данъчни декларации за доходите на физически и юридически лица, като поясниха, че темпът по отношение на броя подадени формуляри е аналогичен на този през миналата година.
От приходната агенция уточниха че, няма промени по отношение на данъчните облекчения. Физическите лица ползват намаление от 5%, ако подадат декларациите си до 10 февруари. Крайният срок за деклариране на данъците на физически лица е 30 април. Юредическите лица подават декларации до 31 март. В случай че те бъдат подадени по електронен път, отстъпката е от 1% от дължимото, но не повече от 1 000 лв.